دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قنواتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) گفت: امروز برخی از مدارس علمیه از مدرسه معمولی به مدرسه بین المللی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قنواتی در نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه هندوستان با معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات ایت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، اظهار کرد: امروز به مسئله رشد متوازن در مدارس علمیه توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریل گذاری حوزه به سمتی می‌رود که تبلیغ در صدر امور قرار بگیرد، مطرح کرد: همچنین مسئله قرآن و حدیث در مدارس علمیه یک موضوع مهم است که به خوبی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) قم با بیان اینکه بسیاری از مدارس علمیه امروز مرکز زبان دارند و طلاب بیش از یک زبان را آموزش می‌بینند، عنوان کرد: امروز برخی از مدارس علمیه از مدرسه معمولی به مدرسه بین المللی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه امروز به رشد و تربیت تخصصی توجه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: در کشور مدارس نخبگانی با عنوان استعدادهای درخشان وجود دارند که مدیران برخی از این مدارس از طلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی با بیان اینکه سهمیه آموزش و پرورش یک سهمیه مهم در تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: همچنین دوره‌هایی برای تربیت مبلّغ در دانشگاه‌ها شکل گرفته است که مبلغ را برای دانشگاه آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله تعالی و رشد مربیان یکی از موارد مهم است، یادآور شد: امروز با نگاه جامع و تخصصی مدیریت حوزه‌های علمیه دوره‌های تعالی درحال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) اضافه کرد: یکی از اتفاقات توانمندسازی، ورود به عرصه‌های خدمت‌رسانی مانند هلال احمر و ... است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha