شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1118159
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
زر

حوزه / نخستین گردهمایی ائمه جمعه موقت منطقه کاشان به میزبانی دفتر نماز جمعه آران و بیدگل در آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، گردهمایی ائمه جمعه موقت منطقه کاشان امروز به میزبانی دفتر امام جمعه آران و بیدگل با حضور معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در کاشان، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در این مراسم به ویژگی های امام جمعه اشاره کرد و با بیان اینکه بدون تزکیه انسان به جایی نمی رسد، گفت: حضرت علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک می فرماید هوای نفست در تملک تو باشد و بخیل باش برای نفست از آنچه که برایت حلال نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان برلزوم حسن تدبیر ائمه جمعه تأکید کرد و با بیان اینکه امام علی (ع)فرمود اگر انسان خوب کارهایش را تدبیر بکند ریاستش ادامه پیدا می کند، یاد آورشد: جلوگیری از بریز و بپاش یکی از مصادیق حسن تدبیر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: کار امروز مراجعات مردمی به دفاتر ائمه جمعه به فردا و ماه های بعد نیانداختن از دیگر مصادیق حسن تدبیر می باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام جمعه باید خیرخواه مردم باشد تصریح کرد: یک امام جمعه وظیفه دارد برای رفع مشکل مردم گاهی به دفتر استاندار، مدیرکل، فرماندار و مسئولان مربوطه نیزتماس بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی توکل به خداوند متعال را از دیگر ویژگی های امام جمعه دانست و اظهار کرد: هرچقدرهم ضعیف باشیم اگر توکل ما به خدا بیشتر باشد قوی ترین مردم خواهیم بود.

امام جمعه کاشان، اصلاح ذات البین از دیگر ویژگی های امام جمعه دانست و با بیان اینکه اختلاف بین مسئولان یک شهر امور آن منطقه با مشکل مواجه می شود یادآورشد: یکی از کارهای مهم امام جمعه رفع اختلافات بین بین مسئولان می باشد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امام جمعه مبیّن منویّات امام المسلمین است.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش حجت الاسلام حلاجی مفرد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منطقه کاشان، حجت الاسلام اصلانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به تشریح جایگاه و وظایف ائمه جمعه در مقطع فعلی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha