چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه ارومیه با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در نمازهای جماعت ادارات بیان کرد: بر اساس گزارشات واصله و بررسی‌های صورت گرفته، تنها ۳۰ درصد از مدیران در نمازهای جماعت مجموعه خود حضور دارند و این اصلاً قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در شورای اداری استان که امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی مدیران استانی و شهرستانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت: خداوند تبارک و تعالی در ازای کارهای نیک و بد، کیفر مشخص کرده و در این کیفر عواملی مثل زمان، مکان، و جایگاه در ثواب و عقاب دخیل هستند.

وی ادامه داد: اگر انسان در مسجد نماز بخواند یک ثوابی دارد که اگر آن نماز را در خانه بخواند ثوابش از آن کمتر است و همچنین اگر انسان یک نمازی را در زمان اول وقت آن بخواند ثوابی را می‌گیرد که در اقامه آن نماز در غیر وقت آن ثواب را نخواهد گرفت و لذا زمان و مکان در ثواب و عقاب افراد دخیل هستند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: موقعیت و شأن افراد هم در اینکه پاداش یا عقوبت آنها کم و زیاد بشود، تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به آیه «یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ» در مورد همسران پیامبر نازل شده است، بیان کرد: همسران پیامبر از حیث عقوبت مثل سایر زنان نبودند و اگر ار گناهی را انجام می دادند به دلیل اینکه اول کار گناه را انجام داده و دوم اینکه آبروی پیامبر را برده‌اند، دوبرابر مجازات می شدند .

امام جمعه ارومیه افزود: مدیران در نظام اسلامی دارای شأن و شئون اند و هر اندازه که شأن مسئول در این کشور بالا باشد، باید مراقبت از نفس و رعایت تقوای الهی را بیشتر در نظر بگیرد چون اگر کار خلافی را انجام دهد عقوبتش شدیدتر می‌شود.

وی تأکید کرد: ما باید به عنوان مدیر اسلامی خیلی مراقبت کنیم و کاملا خودسازی کنیم و اگر توان این کار را نداریم، بدون تعارف از مسئولیت کناره گیری کنیم.

انتقاد امام جمعه ارومیه از عدم حضور مدیران در نماز جماعت ادارات

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ثواب نماز جماعت در دین اسلام گفت: در دین اسلام توصیه فراوانی به برپایی نماز جمعه شده است و پاداش فردی که در نماز جماعت مسجد شرکت کند به گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) قابل احصا نخواهد بود.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در نمازهای جماعت ادارات بیان کرد: بر اساس گزارشات واصله و بررسی‌های صورت گرفته، تنها ۳۰ درصد از مدیران در نمازهای جماعت مجموعه خود حضور دارند و این اصلاً قابل قبول نیست

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: عدم حضور در نماز جماعت معصیت نیست ولی اگر بی‌اهمیتی به نماز جماعت را ترویج کند، معصیت است و عقوبت دارد و اگر این کار توسط مدیر اسلامی انجام گرفته شود مطمئناً مجازات آن چند برابر بقیه افراد خواهد بود.

انتقاد امام جمعه ارومیه از عدم حضور مدیران در نماز جماعت ادارات

انتقاد امام جمعه ارومیه از عدم حضور مدیران در نماز جماعت ادارات

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha