شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه زمانی در برگزاری کنگره‌ها موفق هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی در جامعه توسعه دهیم، گفت: از نکاتی که باید در این عرصه به آن توجه شود، لزوم استمرار در کارها است، به بیان دیگر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی که کنگره شهدا نیز از مصادیق آن است، موفقیت بدون استمرار محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران، با بیان اینکه خداوند در این از انسان‌هایی صحبت می‌کند که همانند انبیا الهی به‌دنبال تحقق بخشیدن به اهداف الهی بودند، اظهار داشت: بدون همراهی انسان‌های الهی که دارای اهداف الهی هستند، اهداف انبیا محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در راه خدا حضور دارند، انسان‌های ضعیفی نیستند، گفت: شرط اصلی ماندن در کنار انبیا الهی، مقاومت و سست نشدن است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در تاریخ سال‌های پس از انقلاب اسلامی بسیاری از انسان‌های الهی و بزرگ را شاهد بودیم، اظهار کرد: از جمله این انسان‌های الهی باید به هشت هزار شهید استان همدان و دیگر شهدا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این شهدا و رزمندگان انصار خداوند بودند، یادآور شد: تلاش کنیم تا در مسیر شهدا با صداقت کامل پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در ایام برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان، شاهد همراهی و همگامی همه مسئولان با یکدیگر بودیم، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره خدمتی بزرگ به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود.

وی افزود: هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا صرفا خود مراسم کنگره نیست، بلکه مهم اتفاقاتی است که در آن رخ می‌دهد و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و تبیین آرمان‌هایی است که شهدا برای آن به میدان مبارزه با جبهه کفر رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه زمانی در برگزاری کنگره‌ها موفق هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی در جامعه توسعه دهیم، گفت: از نکاتی که باید در این عرصه به آن توجه شود، لزوم استمرار در کارها است، به بیان دیگر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی که کنگره شهدا نیز از مصادیق آن است، موفقیت بدون استمرار محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مساله ایثار و شهادت، در سند فرهنگی استان نیز مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: باید به صورت ویژه از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر کنیم و قدردانی از این بزرگان را وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در عرصه برگزاری برنامه‌های بزرگ همانند این کنگره ممکن است دچار برخی مباحث شویم، بیان کرد: در ایام برگزاری کنگره نقدهایی مطرح شد، که تمامی این نقدها شنیده شده و تلاش بر این است تا در برنامه‌های بعدی برای اجرای بهتر مد نظر دست اندرکاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وحدت موجود در ایام برگزاری کنگره باید در عرصه‌های دیگر نیز وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهدا متعلق به کل جامعه هستند و هر کس دل در گرو آرمان‌ شهدا دارد باید خود را منسوب به خانواده شهدا بداند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، گفت: استفاده از ظرفیت کارهای هنری در بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا از موضوعاتی است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha