دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دبیر کنگره علمی امناء الرسل

حوزه/ دبیر کنگره علمی امناءالرسل گفت: آیت الله محمدمهدی موسوی الخرسان، فقیه بصیری بود که هیچ عجله ای برای چاپ و نشر آثار خود نداشت و گاهی سالها بر روی یک موضوع کار، پژوهش و تحقیق می کرد تا با پختگی تمام وارد عرصه چاپ و نشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره علمی امناءالرسل علمیه در نشست علمی که به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله سیدمحمدمهدی موسوی الخرسان از سوی دبیرخانه کنگره امناءالرسل در سالن همایش مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهارکرد: ایشان در سن ۹۶ سالگی روزانه سه ساعت یا چهار ساعت یا پنج ساعت را به پژوهش می‌گذراند.

وی افزود: مرحوم آیت الله خرسان، دقت‌های علمی خاصی در پژوهش‌های خود داشت که سعی کردیم این دقت‌ها را در همایش بزرگداشت آیت الله خرسان تبیین کنیم تا قابل استفاده برای محققان باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مرحوم آیت الله سید محمدمهدی خرسان هیچ عجله‌ای برای تالیف و چاپ کتاب‌های خود نداشت. پس از برگزاری کنگره علمی امناء الرسل، هشت جلد کتاب مربوط به مرحوم آیت الله خرسان چاپ شد و ایشان در زمان برگزاری کنگره اجازه این کتاب‌ها را نداد، ایشان در سن ۹۶ سالگی روزانه سه ساعت یا چهار ساعت یا پنج ساعت را به پژوهش می‌گذراند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: مرحوم آیت الله خرسان منزل کوچکی در شهر نجف اشرف داشت و ایشان زندگی خود را به تحقیق و پژوهش و نگارش، گره زده بود. او با وجود سن بالا وقت زیادی را به ذکر و مناجات می‌گذراند و در سال چندین ماه را روزه می‌گرفت.

دبیر کنگره علمی امنا الرسل با اشاره به سیره مرحوم آیت الله خرسان اظهار کرد: ایشان ورود به جناح بندی‌های سیاسی نداشت، البته پدر ایشان مرحوم آیت الله سید حسن خرسان، نقش آفرینی سیاسی داشت و ایشان برای تقویت امام خمینی (ره)، یک نوبت نماز در مسجد خود را به امام راحل واگذار کرد و مقدمات برپایی جلسه درس امام خمینی (ره) را در این مسجد فراهم نمود. مرحوم آیت الله سیدمحمدمهدی خرسان، همسایه مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی بود و ارتباط نزدیکی بین این دو وجود داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha