چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تبریز

حوزه/ امام‌ جمعه ابهر گفت: متاسفانه در زمان اذان، عزاداری، نماز و... به صدای بلند اعتراض می‌کنند ولی در برابر عروسی‌ها اعتراضی نمی‌شود در حالی که لازم است اخطار بدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام‌جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با بیان اینکه در روایات آمده است دیانت انسان به کثرت رکوع و سجود نیست، عنوان کرد: در دین ما شاخص‌های مهم‌تری وجود دارد که اصل است که اگر به آنها توجه داشته و آنها را برجسته کنیم دیگر مسائل نیز درست می‌شود.

امام‌جمعه ابهر با توضیح اینکه یکی از مسائل مهم عقل است، توضیح داد: در دنیا و آخرت عقل است که انسان را نجات می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) بر پایه عقل استوار است، افزود: دلیل اینکه اسلام ت ا این حد به عقل اهمیت دادند آن است که انسان‌ها به عقل توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه باید از هر کاری که پایه عقلی ندارد دوری کنیم، اضافه کرد: در تمام کتب دینی با حساسیت بالایی از عقل صحبت شده است که این موضوع مهم بیان‌گر جایگاه عقل است.

وی افزود: در ابهر مشاهده می‌کنیم که متاسفانه عروسی‌ها را تا ساعت دو نیمه شب با صدای بلند ادامه می‌دهند که این کار برخلاف عقل و هنجارهای اجتماعی است و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند و باید مسئولین برخورد کنند.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه متاسفانه در زمان اذان، عزاداری، نماز و... به صدای بلند اعتراض می‌کنند ولی در برابر عروسی‌ها اعتراضی نمی‌شود در حالی که لازم است اخطار بدهیم، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و جوانان فرمودند: شما باید از حوادث، مسائل و آنچه که اتفاق می‌افتد تحلیل داشته باشید لذا جوانان باید بیشتر تلاش کنند تا انقلاب و حوادث آن را بشناسند.

وی با بیان اینکه چون تحلیل نکرده و صحبت نمی‌کنیم دشمن برخی از حوادث را واژگون تحلیل می‌کند، ادامه داد: در مورد تاریخ پهلوی طاغوت نیز شاهدیم که تحریف می‌کند و مردم باور می‌کنند.

امام‌جمعه ابهر با یادآوری اینکه یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری اشاره کردند و خیلی از گرفتاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ریشه در این مسئله دارد توجه نکردن به موضوع تحلیل است، گفت: اگر تحلیل خوب از وقایع داشته باشیم قطعا دشمن در رسیدن به اهدافش ناموفق خواهد بود.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه مسئولین و مردم باید تجملات را کنار گذاشته و تقوا، ایثار، پرهیزگاری، از خودگذشتگی شهدا را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی اقتصاد اسلامی مبتنی بر عدالت را کنار گذاشته و آشکارا گفتند که اگر توسعه اقتصادی به عده‌ای داده شده و برخی دیگر زیر چرخ توسعه له شوند اشکالی ندارد .

وی با بیان اشاره به واگرایی دهه هفتاد، گفت: در دهه هفتاد سعی بر این بود تا جامعه برای فرهنگ غربی هموار شود که این کار را کردند که در نتیجه این موضوع برخی مسایل فرهنگی به وجود آمد که در حال حاضر درگیر نتیجه خیلی از این مسائل هستیم اما امروز شاهدیم همان‌هایی که این اتفاقات را به وجود آورده‌اند خود منتقد ما هستند.

امام‌جمعه ابهر در ادامه با اشاره به سخنرانی حکیمانه سید مقاومت، عنوان کرد: همه گرینه‌های مقاومت روی میز است امام امروز شاهدیم که رژیم کودک کش به جز کودک کشی هیچ توفیقی نداشته است و جرات جنگ با رزمندگان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن درحال ایجاد ناامیدی و اختلاف افکنی در جبهه مقاومت و در بین مردم است، ادامه داد: این در حالی است که جبهه مقاومت باهم بوده و پیروزی اذعان جبهه مقاومت، مخصوصا مردم قهرمان فلسطین و شاخه حماس خواهدبود.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری به اجلاس اکو و تلاش موفق دولت بر دیپلماسی منطقه نیز قابل توجه است، گفت: دولت در تلاش است که سیاست اتکا به غرب را بشکند که خوشبختانه موفق نیز شده است لذا بایدتلاش کنیم امروز از فرصت‌هایی که در منطقه داریم به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha