سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم

نخستین اجتماع حافظان قرآن کریم استان تهران با حضور بیش از ۵ هزار حافظ یک جزء تا حفظ کل در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم عصر جمعه ( ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ) با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجج‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، سیدمحمدحسین طباطبایی و اساتید قرآنی از جمله شهریار پرهیزکار و احمد ابوالقاسمی و با حضور بیش از ۵ هزار حافظ یک جزء تا حفظ کل در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن به رزمندگان جبهه مقاومت حیات بخشیده است، اظهار داشت: قرآن کریم به انسان قدرت می‌بخشد و او را مقاوم می‌کند.

وی یکی از امتیازات ویژه قرآن کریم را یکسان بودن انسان‌ها در محضر خداوند عنوان کرد که امتیاز انس با قرآن این است که دسته و گروه خاصی را نمی‌شناسد و هر شخصی با قرآن کریم مأنوس شود، روزبه‌روز قدرتمندتر شده و دشمن در برابر این عظمت، زانو می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انس با قرآن را باید در کشور فراگیر کنیم، خطاب به حافظان قرآن کریم، تصریح کرد: هر یک از شما ظرفیت تشکیل یک حلقه قرآنی را دارید و هر یک از ما باید ۱۰ جوان را با قرآن زنده کنیم. در حال حاضر مساجد آماده استقبال از فعالان قرآنی هستند تا هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود و این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان اینکه پاسداشت حافظان قرآن به نوعی تکریم خداوند است، گفت: قرآن می‌تواند ما را به زندگی حقیقی برساند و کسی که با قرآن مأنوس است می‌تواند به حیات واقعی که منشأ حرکت حقیقی است، دست پیدا کند.

اجتماع ۵ هزار نفری حافظان قرآن کریم |  حاج ابوالقاسم: در غزه جلوه‌های زیبای اُنس با قرآن را شاهدیم

مشاور رئیس جمهور با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: جلوه‌های قرآن را که چگونه به انسان‌ها حیات می‌بخشد، در فلسطین مشاهده می‌کنیم که مردم با وجود اینکه شهید و زخمی داده اند ام قرآن آنها را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: امروز در فلسطین جلوه‌های زیبایی از انس با قرآن که چگونه به انسان‌ها حیات می‌بخشد را شاهدیم؛ انسان‌هایی که زیر سخت‌ترین بمباران‌ها در سخت‌ترین شرایط قرار دارند و مجروح و شهید دادند اما قرآن آن‌ها را زنده نگه داشته است. این در حالی است که هر گروه دیگری جای آن‌ها بود، در مقابل این موشک‌ها و بمب‌افکن‌ها می‌شکست، اما فلسطینی‌ها محکم ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی شرط ایستادگی در برابر سختی‌ها را تمسک و انس با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید هر که می‌خواهد استقامت کند و در برابر فشارها نشکند، باید با قرآن انس گرفته و همنشین قرآن باشد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم ما را مقاوم می‌کند و به ما قدرت می‌بخشد، به همین علت است که شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جبهه مقاومت که با الهام از قرآن جان خود در راه دفاع از اسلام فدا کردند، از هر روز دیگری زنده‌تر هستند، چون قرآن به آن‌ها حیات بخشیده و با قرآن مأنوس بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم فلسطین در اثر جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند اما باید بدانیم که آنها زنده هستند و حرکت آن‌ها از دوران حیات مادی‌شان سریع‌تر است و با قدرت بیشتری جامعه بشری را بیدار می‌کنند. همان طور که شهدای دفاع مقدس به وسیله قرآن کریم حیات گرفتند و جهانی را بیدار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر با قرآن مأنوس باشیم، روزبه‌روز قوی‌تر شده و عزت ما بیشتر خواهد شد و دشمن در برابر این عزت و عظمت به زانو در می‌آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha