دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس جامعه‌ المصطفی العالمیه

حوزه/رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: شخصیت‌هایی همچون سیدجمال‌الدین اسدآبادی مُعَّرف الگوهای اسلامی در برابر الگوی تمدن مادی هستند، برخی تصور می‌کنند مشکل ما با غرب تنها در موضوعات سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز در نشست مشترک امضای تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به برخی از فعالیت‌های این مرکز علمی و بین‌المللی اظهارکرد: جامعه المصطفی هم اکنون با بیش از سیصد مرکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور قرارداد همکاری دارد و از ظرفیت بسیار خوبی در بخش بین‌الملل برخوردار است و هم اکنون این آمادگی وجود دارد، این ظرفیت در جهت گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ کیفیت اصیل علمی در رتبه نخست منطقه دانست و افزود: ظرفیت بومی علم در جهان اسلام عمدتا در اختیار دانشگاه‌های ایران و ترکیه است و دانشگاه‌های ما می‌توانند از این جایگاه به همراه مزیت مقرون به صرفه بودن در راستای جذب دانشجوی بین‌المللی بهره‌مند گردند.

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: در چند سال اخیر دانشگاه‌های کشور فعالیت خوبی را در بخش بین‌الملل آغاز کرده‌اند که آورده بسیار خوبی به خصوص در حوزه فرهنگی برای کشور به دنبال دارد. المصطفی با نزدیک به ۴۰ سال تجربه در عرصه بین‌المللی و نیز چندین دهه کار در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان، می‌تواند همیار دانشگاههای کشور در این حوزه باشد.

وی شخصیت‌هایی همچون سیدجمال‌الدین اسدآبادی را مُعَّرف الگوهای اسلامی در برابر الگوی تمدن مادی دانست و تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند مشکل ما با غرب تنها در موضوعات سیاسی است؛ درحالی که این مشکل تمدنی و بنیادین است. تمدن مادی مدعی پایان تاریخ و برچیده شدن بساط اخلاق، عدالت و معنویت در جهان است و نتیجه‌هایی همچون استعمار، نسل‌کشی و نابودی بنیان خانواده را به بار آورده است.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر خستگی بسیاری از مردم در سراسر جهان از عواقب تمدن مادی، تأکید کرد: یکی از مهمترین سنگرها در این مقابله تمدنی، مراکز علمی و دانشگاهی ما هستند که باید راهنمای جوامع اسلامی باشند. امثال سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز در فعالیت‌های خود به این حقیقت توجه داشته و تنها راه حل پیروزی را اتحاد جهان اسلام می‌دانستند.

رشته‌های زبانی هندی، چنیی و روسی در دانشگاه سیدجمال الدین

در ادامه صادق خزل پور، رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی طی سخنانی ضمن تجلیل از فعالیت‌های ارزشمند علمی و بین‌المللی جامعه المصطفی، ‌ ابراز کرد: دانشگاه سید جمال هرچند مرکزی نوپاست اما از نامی بزرگ و با اهمیت برخوردار است. سیستم جوان و چابکی در این مجموعه دانشگاهی استقرار دارد و امیدواریم بتوانیم اقدامات ماندگاری داشته باشیم.

وی اجرای رشته‌های مشاوره و مدیریت اسلامی و رشته‌های زبانی هندی، چینی و روسی را از برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: در موضوع زبانی و همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مشترک، دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی علاقه‌مند به همکاری با جامعه المصطفی است.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ادامه داد: همه ساله کنگره‌ای به منظور بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار می‌شود که بخش علمی این کنگره برعهده دانشگاه سیدجمال است. باعث افتخار ما خواهد بود که در اسفند امسال از مشارکت المصطفی در این کنگره بهره‌مند باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه به امضای طرفین رسید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha