شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع ضد صهیونیستی دانش آموزان در شبانکاره

حوزه/ تجمع دانش آموزی و مردمی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل در شبانکاره برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، تجمع دانش آموزی و مردمی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل در شبانکاره امروز با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره و جمعی از مسئولین برگزار شد.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این مراسم با بیان و مرور جنگ های جهانی و مظلوم نمایی استکبار جهانی برای رژیم غاصب اسرائیل در پی این جنگ ها اظهار کرد: شروع جنایات صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین بر اساس یک توطئه وحشتناک غربی با سردمداری انگلیس در قرن بیستم بعد از جنگ جهانی دوم)، از ملت آن غصب و به زور سلاح و کشتار و فریب، به جماعتی که عمدتاً از کشورهای اروپایی مهاجرت داده شده‌اند، واگذار شد.

بخشدار شبانکاره افزود: این غصب بزرگ که در آغاز با کشتارهای جمعیِ مردم بی‌دفاع در شهرها و روستاها و راندن مردم از خانه و کاشانه خود به کشورهای هم‌مرز همراه بود، در طول بیش از هفت دهه همچنان با همین جنایت‌ها ادامه یافته است.

حسینی ابراز داشت: با شروع‌ اشغال رسمی فلسطین در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب شد. بسیاری از این تخریب‌ها به این دلیل رخ می‌داد که فلسطینی‌های آواره نتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

حسینی افزود: در طول ۷۵ سال اخیر بسیاری از فلسطینیان با گلوله مستقیم به شهادت رسیده و تعداد زیادی در زندانهای این رژیم غاصب بوده و هستند.

بخشدار شبانکاره در خصوص صهیونیست و جنایت های نزدیک به هشت دهه اش بر مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: صهیونیسم جنبش سیاسیِ طرفدار بازگشت یهودیان به سرزمین فلسطین و ایجاد کشور اسرائیل است.

حسینی ادامه داد: این جنبش در اواخر قرن نوزدهم توسط تئودور هرتسل (۱۸۶۰-۱۹۰۴م) بنیان نهاده شد که توانست با همکاری قدرت‌های جهانی، در سال ۱۹۴۸میلادی فلسطین را اشغال نمایند. واژه صهیونیسم همیشه با قتل و کشتار، تجاوز و ترور، تخریب و ویرانگری همراه بوده، و پرونده جنبش صهیونیستی مملو از جنایت، نیرنگ، دسیسه و دورویی است. حقوق مردم فلسطین بیش از هفتاد سال است که زیر چکمه‌های رژیم نامشروع صهیونیستی له می‌شود و این رژیم در مدت مذکور وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را علیه این مردم مرتکب شده است.

بخشدار شبانکاره با اشاره به جریان هولوکاست و حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به این بهانه بیان کرد: در ماه مه ۱۹۴۸ میلادی که قیمومیت بریتانیا بر فلسطین پایان یافت، دولت اسرائیل با صدور منشور استقلال، رسماً اعلام موجودیت کرد و با دروغ بزرگ هولوکاست اشغال فلسطین بهانه ای شد برای رسیدن به خواسته های نامشروع شان، تا جایی که در غرب می‌توان خدای متعال را زیر سؤال برد و کاریکاتور انبیا را کشید، اما نمی‌توان هولوکاست را زیر سؤال برد و در این مدت دولت‌ها غربی به بهانه مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها پیرامون موضوع هولوکاست به تل‌آویو کمک مالی و تسلیحاتی ارائه می‌دهند و این بخشندگی را با عنوان حمایت و کمک به حقوق بشر معرفی می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه زمان مظلوم نمایی صهیونیست ها به پایان رسیده است افزود: اکنون این مظلوم‌نمایی صهیونیسم را در ماجرای عملیات حماس می‌بینیم. عملیات نظامی که نیروهای فلسطینی با نام «طوفان الاقصی» در نیمه مهرماه امسال علیه ‌اشغالگران آغاز کردند، ادامه جنگی بود که سال‌هاست ‌اشغالگران علیه مردم فلسطین به راه ‌انداخته‌اند.

حسینی اظهار کرد: در ابتدای شروع عملیات رژیم صهیونیستی در غزه همه مقامات آمریکا و دولت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان آن لشگرکشی به غزه را نوعی دفاع از خود و حق صهیونیست‌ها اعلام کردند و این موضع در همه رسانه‌های عالم منتشر شد ولی با وجود آگاهی مردم جهان بواسطه وجود رسانه ها حق‌گو و حتی بی طرف جهانیان دریافته‌اند که این وحشی‌گری هرگز دفاع از خود نیست.

بخشدار شبانکاره افزود: بمباران بیمارستان الاهلی توسط رژیم صهیونیستی و بعد از چند روز ورود ‌تانک‌های اسرائیلی به حیاط بیمارستان‌های الشفا، القدس، الرنتیسی و بیمارستان اندونزی در غزه برای مردم جهان مخابره می‌شود و هر انسان آزاده‌ای می‌داند که کشتن بیماران بستری در بیمارستان هیچ ربطی به میدان نبرد و ادعای دفاع از خود ندارد.

حسینی اظهار کرد: زمانی که جنایات اسرائیل علیه مردم غیرنظامی در غزه به ویژه ورود ‌تانک‌ها به محوطه بیمارستان و گلوله باران زخمی‌ها منتشر می‌شود افکار عمومی غرب نمی‌توانند با این تناقض کنار بیایند.

بخشدار شبانکاره با اشاره به وجدان بیدار انسانها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: مسؤولیت همه ما در قبال فلسطین، مسئولیتی بسیار بزرگ است و نباید در مقابل این جنایات وحشیانه و نسل کشی تاریخی سکوت اختیار کنند چرا که غیرت و وجدان هیچ انسانی نمی‌تواند در مقابل این جنایات ساکت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha