یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
معظمی

حوزه / کارگردان سریال «محرمانه» گفت: آنچه امروز در «غزه» رخ می‌دهد برای هر انسان آزاده‌ای دردآور است.

محمود معظمی، کارگردان سریال «محرمانه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه جنایات رخ داده در غزه قلب هر انسانی را به در می‌آورد، گفت: آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد درد آور است به ویژه که کودکان در آن قربانی اصلی هستند. در این راستا هنرمندان به طور مختلف این اقدام را محکوم کرده‌اند. در این میان برخی آثار نمایشی هم وجود دارند که به لحاظ معنایی، صهیونیست‌ها را محکوم می کنند. «محرمانه» چنین اثری است زیرا در آن دشمن موصاد است.

وی افزود: این سریال صرفاً یک اثر نمایشی نیست بلکه از آن به عنوان کاری استراتژیک هم می‌توان نام برد. در این تولیدات با تصویرگری اقتدار نیروهای امنیتی کشورمان در حقیقت، قدرت اطلاعاتی خود را نشان می‌دهیم. این اقدام سالهاست در جهان باب شده و خوشبختانه در چند سال اخیر نیز ما آثاری خوبی در این رابطه تولید کرده‌ایم. همچنین باید اذعان کرد سریالهایی نظیر «محرمانه» به شدت استراتژیک هستند و باید از آنها حمایت کرد.

این کارگردان ادامه داد: برای ساخت تولیداتی نظیر «محرمانه» باید حمایت کافی باشد چون با توجه به کارکرد معنایی آن، می‌بایست با بهترین کیفیت این اتفاق رخ دهد. خوشبختانه ما در این سریال به لطف تلاش‌های تهیه کننده و همچنین مهدی نقویان بسیار از مسائل برایمان حل شد. درضمن باید بیان کنم سیما برای پرداختن به موضوعات مدنظرمان دستمان را باز گذاشته بود و ما هیچگونه محدودیتی در این رابطه احساس نکردیم.

وی با بیان اینکه آثاری که می‌خواهند موضوعات انقلابی را پوشش دهند باید از شعار پرهیز داشته باشند، بیان کرد: اینکه بخواهیم در تولیدات استراتژیک لحنی ناصحانه داشته باشیم اشتباه محض است چون در این قبیل تولیدات باید تکیه بر پژوهش و واقعیت داشت همچنین از کلیشه دوری کرد. در «محرمانه» استفاده از رنگ خاکستری برای برخی شخصیت در راستای رسیدن به این خواسته است.

این کارگردان که سریال «تمام رخ» را هم کارگردانی کرده است، گفت: من پیشتر فیلمساز اجتماعی بودم اما با «تمام رخ» فیلمسازی در حوزه کارهای جاسوسی و پلیسی را آغاز کردم. این شکل کار برایم جذاب است چون می‌توانم طراحی مطلوبی پیرامون داستان داشته باشم. همچنین جذابیت‌های بصری این دست تولیدات باعث می‌شود مخاطب آن دو چندان باشد.

وی در انتها تأکید کرد: قیاس تولیدات شبکه نمایش خانگی با آثار تلویزیونی صحیح نیست چون به لحاظ بودجه و امکانات، پلتفرم‌ها دستشان بسیار بازتر است اما به هر حال مخاطبان فراوان تلویزیون باعث می‌شود همیشه کار در رسانه ملی امتیاز بیشتری داشته باشد. نکته پایانی اینکه در این سریال از بهترین بازیگرانی که در اختیارمان بود بهره بردیم. در این میان علیرام نورایی انتخاب نخستم بود چون علاوه بر داشته‌های فنی به لحاظ فیزیکی با نقش همخوانی مطلوبی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha