یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1120149
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
حجت الاسلام مجیدی

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: باید در عرصه ترویج وقف سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که ضرورت دارد نیروهای جوان وارد این عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان قزوین و معرفی رئیس جدید اوقاف وامور خیریه شهرستان البرز (الوند قزوین) که در مجتمع فرهنگی شهید آوینی شهرستان البرز برگزار شد، اظهار داشت: وقف دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی است که نسل‌های امروز و حتی آیندگان از آن بهره‌مند خواهند شد، بنابراین باید همه با هم در ترویج این سنت حسنه نهایت تلاش را انجام دهیم.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: امروز در تهاجم حوزه فرهنگی دشمنان دین اسلام قرار گرفته‌ایم و مهمترین ابزار و روش مواجهه با این تهدیدات بهره برداری از سلاح هنر است.

وی ادامه داد: وقف متکی به مردم است و با وجود تنگناهای مالی هرگز متوقف نشده و به‌عنوان سنت حسنه جاری در جامعه ترویج شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، عنوان کرد: باید در این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که ضرورت دارد نیروهای جوان وارد این عرصه شوند.

وی اظهار کرد: ابعاد فرهنگی وقف باید به جامعه معرفی شود، چرا که وقف یکی از مؤلفه‌های اجتماعی بوده و باید با استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود آن را در جامعه ترویج داد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: برای رونق وقف در جامعه باید ابعاد فرهنگ وقف به جامعه معرفی شود و در راستای فرهنگ‌سازی آن گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

وی ادامه داد: باید ظرفیت گره‌گشایی وقف را به شکل پررنگ در جامعه مطرح کرد و از این طریق، فرهنگ‌سازی صورت گیرد و موقوفات گره‌گشا را به مردم شناساند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: وقف از صدر اسلام تاکنون به یادگار مانده و امروز می‌توان در ابعاد فرهنگی این سنت حسنه را به مردم معرفی و در جریان جاری‌سازی فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند حجت الاسلام عباسپور در ریاست اوقاف شهرستان البرز و حجت الاسلام نوروزی به‌عنوان معاون سابق فرهنگی اداره کل اوقاف قزوین، بیان کرد: انصافا در زمان حضور این افراد فعالیت‌ها و برنامه‌های ارزشمندی انجام شد که جای تقدیر دارد.

پس از پایان این مراسم حجت الاسلام میثم عباسپور به‌عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین معرفی و از تلاش‌های ارزشمند حجت الاسلام رضا نوروزی (معاون سابق فرهنگی) تقدیر شد.

همچنین سید محمود انتظاری به عنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز معرفی شد.

نسل جوان با اهمیت وقف آشنا شوند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha