شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1120045
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
دیدار

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از سنت‌های نیکوی بازمانده از گذشتگان ماست که کارکردهای مختلفی دارد و یکی از کارکردهای مهم آن امنیت سازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام ستار علیزاده، در نشست با رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان به میزبانی دفتر خود اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های نیکو و پسندیده است که از گذشتگان به ما به یادگار رسیده است.

وی افزود: واقفین خیراندیش در طول زمان با توجه به نیازهای جامعه و با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی، موقوفاتی را از بهترین اموال خویش ایجاد نموده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: وقف کارکردهای بسیار مهمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه دارد و با توجه به موقوفات خوبی که واقفین خیراندیش از گذشته و در حال حاضر ایجاد نموده‌ و ایجاد می نمایند، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین خدماتی که وقف ارائه می دهد، خدمات اجتماعی با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی است که این مقوله کمک شایانی به افزایش امنیت در جامعه می نماید.

حجت الاسلام علیزاده به نقش مهم نیروی انتظامی در در آگاه‌سازی مردم اشاره و عنوان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مشاور امین در کنار مردم است و با آگاه‌سازی مردم به خوبی توانسته تا نسبت به بالا بردن امنیت در جامعه اقدام نماید.

وی اظهار کرد: امروز مردم نیروی انتظامی را امین خود می‌دانند و در مواقع اضطرار و مشکلات به این مجموعه پناه می‌برند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی‌های نیروی انتظامی استان در مباحث کاری مرتبط خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی شرعی و قانونی بسیاری از موقوفات متصرفی و ناظر بر عملکرد متولیان موقوفات و همچنین مسئول مدیریت و اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در طول سال احکام زیادی را برای امنای موقوفات و همچنین بقاء متبرکه و اماکن مذهبی صادر می‌نماید که پیش از صدور حکم نسبت به استعلام صلاحیت افراد از نیروی انتظامی اقدام می‌نماید که در این زمینه همکاری بسیار خوبی از طرف مجموعه فراجا در استان با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha