دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ک

حوزه/ حجت الاسلام علیرضا قاسمی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند، بنابراین بسیج فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و مکتب در تمام حوزه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابوزید آباد در مصلای این شهر، ضمن گرامی داشت پنجم آذر ۱۳۵۸ سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست، نهادی که به تعبیر حضرت امام(ره) تشکیل آن یقیناً از برکات جلیه خداوند متعال بود.

امام جمعه ابوزید آباد تصریح کرد: امام راحل فرمودند، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌ها رفیع آن اذان رشادت و شهادت سرداده‌اند.

وی افزود: بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته‌اند.

حجت الاسلام قاسمی، ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند، بنابراین بسیج فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و مکتب در تمام حوزه‌ها است.

امام جمعه بخش کویرات آران و بیدگل به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «منظور از بسیج فقط یک مجموعه نظامی و ملبس به لباس نظامی و آموزش‌های نظامی نیست، بلکه بسیج مجموعه انسان‌هایی است که نیروی خودشان را به میدان می‌آورند و در جهاد عمومی کشور و ملتشان در جهت رسیدن به قله‌های کمال فعال باشند و با آنها همکاری کنند و در کارشان سهیم باشند»، اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، بسیجی یعنی امام علی(ع) که تمام وجودش را وقف اسلام نمود.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه ضمن اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و تبریک این روز به همه پرستاران، اظهار کرد: هنگامی که حضرت زینب(س) متولد شدند، حضرت زهرا(س) ایشان را نزد امیر مومنان(ع) آوردند و گفتند، علی جان نامی برای ایشان انتخاب کن که حضرت فرمودند، من از رسول خدا پیشی نمی‌گیرم، در این ایام پیامبر در مسافرت بودند، پس از آمدن پیامبر از سفر، امیرالمومنین(ع) از پیامبر خواستند تا نامی برای این مولود انتخاب بفرمایند که پیامبر هم فرمودند من هم بر پروردگارم سبقت نمی‌گیرم که جبرئیل نازل شد و ضمن ابلاغ سلام خداوند، گفت نام این نوزاد را زینب بگذارید.

امام جمعه ابوزید آباد، با بیان اینکه حضرت زینب(س) تا حدود ۵ یا ۶ سالگی تحت اشراف شخص پیامبر و در آغوش مادر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا(س) پرورش یافت و به همین دلیل ایشان از همان دوران کودکی از سرچشمه وحی سیراب شدند، یادآور شد: حضرت زینب(س) بانویی عارفه به حقیقت توحید بود.

حجت الاسلام قاسمی گفت: حضرت زینب(س) درس توحید و خداشناسی را در مکتب رسالت و امامت به خوبی آموخته است.

حجت الاسلام قاسمی ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال مفسر بزرگ جهان اسلام علامه طباطبایی که به‌عنوان هفته کتاب و کتابخوانی در کشور نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های فرهنگی در زندگی انسان به ‌شمار می‌رود و آدمی به وسیله مطالعه کتاب سودمند و تفکر در مطالب آن، دانش خود را افزایش می‌دهد و به زیور علم و ادب و اخلاق آراسته و در بُعد اجتماعی رشد می‌کند.

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: خداوند به قلم که سرچشمه پیدایش تمام تمدن‌های انسانی و پیشرفت و تکامل علوم و بیداری اندیشه‌ها و افکار و شکل گرفتن مذهب‌ها و سرچشمه هدایت و آگاهی بشر است، سوگند می‌خورد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha