یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/  اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: یکی از درس‌هایی که در زندگی حضرت زینب(س) برجسته است، روحیه امید و مقاومت آن بزرگوار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نهال بسیج را آذرماه ۱۳۵۸، یک سال قبل ‌از شروع جنگ تحمیلی غرس کرد، که در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هر روز تنومندتر و آبدیده‌تر شد و امروز شجره‌ای طیبه‌ و درختی تنومند و از ظرفیت‌های عظیم تعالی کشور و پشتیبان مهم جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در مورد این نیروی مؤیَّد به نصرت الهی از تعبیر فتح الفتوح استفاده کرده و می‌فرمایند: آنچه برای این‌جانب، غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم، هستند.

امام جمعه خوی، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، تصریح کرد: یکی از درس‌هایی که در زندگی حضرت زینب(س) برجسته است، روحیه امید و مقاومت آن بزرگوار می‌باشد.

وی تصریح کرد: خطبه حضرت در مجلس یزید، هم‌چنان‌که در قله فصاحت و بلاغت است، حاوی یک معرفت بزرگ نیز می‌باشد و آن تکیه و امید بر سنت‌های لا یتغیر و لا یتبدل الهی و روحیه مقاومت و مجاهدت است که درسی بزرگ برای اهل حق و انذاری عظیم برای اهل باطل می‌باشد.

وی عنوان کرد: نکته قابل توجه خطبه حضرت زینب(س) اینجا است که آن روز که ایشان خطبه خود را بیان فرمودند، علی الظاهر نه‌تنها هیچ نشانه‌ای از پیروزی نبود بلکه تمام اتفاقات و محاسبات خلاف این بیانات را نشان می‌داد، اما بیان ایشان سرشار از امید است و این در حالی است که حضرت در بدترین وضع متصور به اسارت درآمده‌اند و به‌حسب ظاهر هیچ عِده و عُده و پشتیبانی ندارند.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: امروز هم در این مقابله جدی‌ای که با جبهه استکبار داریم، با این پیام حضرت زینب(س) دل‌های ما باید مالامال از امید باشد و عده خدا را که بر زبان حضرت زینب(س) آمده را باید باور کنیم و این امیدواری و استقامت در برابر مشکلات قابل پیاده‌سازی در زندگی فردی، اجتماعی و تمدنی است.

وی تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که با وجود همه مشکلات، اصول ما پایدار و ثابت است و از بین رفتنی نیست و به‌همین جهت می‌بینیم رهبر معظم انقلاب، بقاء شجره‌ طیبه‌ انقلاب‌ اسلامی را با همین بیان حضرت زینب(س) تحلیل و می‌فرمایند: «آن روزی که این انقلاب یک نهال ضعیفی بود، همه‌ این‌ها دست به یکی کردند تا این نهال ضعیف را از زمین بکَنند، نتوانستند و امروز آن نهال ضعیف به این درخت تناور این شجره‌ طیبه‌ عظیم تبدیل شده و هیچ غلطی نمی‌کنند، همان جمله‌ای که حضرت زینب(س) به یزید فرمود: کِد کَیدَکَ وَ اسعَ‌ سَعیَکَ‌ فَوَاللهِ لا تَمحو ذِکرَنا؛ هر غلطی می‌توانی بکنی بکن، امّا بدان که هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: باید حماسه طوفان الاقصی را نیز با نگاه عین اللهی زینب کبری(س) تحلیل کرد، معمولا اکثر کسانی‌که نمی‌توانند پدیده‌ها را به درستی تحلیل کنند و حق را از شبهه و باطل تشخیص دهند، گرفتار دو چالش جزئی‌نگری و فقدان کلان‌نگر و نداشتن معرفت تاریخی هستند.

وی افزود: درگیری‌هایی که بین ارتش صهیونیستی با جنبش حماس و جهاد اسلامی در سال‌های اخیر رخ داده، هر بار کوتاه‌تر از قبل بوده و در نهایت به‌دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن دادن به شروط مقاومت، مجبور به آتش‌بس می‌شدند و امروز هم حدود ۴۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و تلفات اسرائیل با همه جنگ‌های این رژیم در هفت دهه گذشته برابری می‌کند، در صورتی که برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تلفاتشان به مراتب گسترده‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: آینده تاریخ نشان خواهد داد که رژیم منحوس صهیونیستی یکی از مصادیق آیه نورانی فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیدًا خواهد بود، اما آنچه که دل انسان را می‌سوزاند بمباران مردم عادی غزه و سکوت مدعیان حقوق بشر و اکتفای به گزارش است.

وی اضافه کرد: آنچه که کمترین وظیفه ماست، حمایت بیانی و مالی از مظلومان فلسطین است و فردا نیز همزمان با سراسر دنیا تجمع اعتراضی در حمایت از کودکان مظلوم غزه خواهیم داشت که ان‌شاءالله حضور پر شور خواهیم داشت.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha