شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر| حضور امام جمعه شیراز در هیأت عزاداری قشقایی ها و اقامه نماز ظهر تاسوعا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اکنون برخی کشورهای عربی هیچ کاری در خصوص فلسطین نمی‌کنند، اما اراده مردم فلسطین پولادین است، چند گردان کاری کرده‌اند که کیان صهیونیست به لرزه در آمده و به‌گفته برخی تحلیلگران سیاسی این اسرائیل نیست که می‌جنگد بلکه لاشه اسرائیل است که روی دست آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و خداترسی، مظلومیت مردم غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: فلسطین در این ایام بیش از ۱۱ هزار کشته اعم از کودک، زن، مرد، پیر و جوان به پیشگاه خداوند تقدیم کرده که این ایستادگی مردم جای تعجب دارد.

وی در ادامه ایستادگی مردم غزه و فلسطین را مصداق آیه "عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ"، دانست و گفت: حماس با چند گردان وارد نبردی شد که در دوره‌ای ۶ کشور عربی از عهده‌ آن بر نیامدند.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: اکنون برخی کشورهای عربی هیچ کاری در خصوص فلسطین نمی‌کنند، اما اراده مردم فلسطین پولادین است، چند گردان کاری کرده‌اند که کیان صهیونیست به لرزه در آمده و به‌گفته برخی تحلیلگران سیاسی این اسرائیل نیست که می‌جنگد بلکه لاشه اسرائیل است که روی دست آمریکا است.

وی به چرایی حمایت آمریکا از اسرائیل پرداخت و خاطرنشان کرد: تمام منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه است، اگر از اسرائیل حمایت نکند منافع خود را در منطقه از دست خواهد داد، البته امروز می‌داند هر چه تا به‌حال استعمار به شکل‌های مختلف خون مردم مسلمان را در این منطقه در شیشه کرده، اما دیگر نمی‌تواند ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایستادگی مردم غزه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در طول این ایام اگرچه مردم مظلوم غزه سختی کشیده‌اند، اما مقتدرانه ایستاده‌اند، این جنگ برای رژیم صهیونیستی افتضاح شد و هرچه گشتند چیزی از حماس برای نابودی پیدا نکردند که بگویند آن را نابود کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: قبل از هر چیز همه ما انسانیم و هر مرامی داشته باشیم، وقتی می‌بینیم بچه‌های مردم تکه تکه می‌شوند، یک صحنه کافی است که خونمان به جوش بیاید.

وی یادآور شد: می‌توانیم فعالیت‌هایی داشته باشیم، یک عرصه بحث نظامی است، فرماندهان در جبهه مقاومت با هم هماهنگ هستند و ربطی به تصمیم‌گیری ما ندارد و هر طور که فرماندهان جبهه مقاومت در این ۷_۸ کشور تحت فرماندهی واحد تصمیم بگیرند اجرا می‌شود، البته در ایران با پویش مردمی حریفت منم معلوم شد که جوان ایرانی پای کار ایستاده و چندین میلیون جمعیت ایرانی ثبت نام کرده و ابراز آمادگی کرده‌اند که حاضرند بجنگند، ولی این تحت فرماندهی واحد باید جای دیگری تصمیم گیری شود و هر چه تصمیم گرفته شود ما مطیع هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در خصوص حمایت مالی از فلسطین خاطرنشان کرد: از نظر حمایت مالی کمک‌هایی که این مردم می‌خواهند را ببینید نان در غزه به سختی گیر می‌آید، گرچه این رژیم غاصب و برخی از کشورهای عربی که انسان خشمش از آنها بیشتر است، مسیر دسترسی به این مجموعه را می‌بندند و این کمک به اسرائیل است، اما بالاخره امید است این مسیر باز شود و اگر بخواهد باز شود باید کمک‌های ما آماده باشد.

وی اظهار کرد: خواهشم از همه در شیراز و استان فارس این است که شماره‌ای که هلال احمر و کمیته امداد اعلام می‌کنند برای کمک به مردم غزه مثل همیشه که همتتان عالی بوده امروز هم همه کمک دهند و این جهاد مالی و ثواب عظیم را انجام دهیم تا هلال احمر آماده باشد به محض اینکه مسیر باز شود بتواند کمک مناسبی به این جمعیت مظلوم برساند.

وی به حمایت زبانی از غزه اشاره کرد و گفت: فردا شنبه تجمع حمایت از مردم فلسطین و غزه را در شیراز خواهیم داشت که ساعت ۹ و نیم در جوار حرم احمد بن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha