یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: کنفرانس جده خروجی عملی نداشت و غالباً لفاظی بود تنها خروجی آن این بود که رژیم خون ریز خونخوار اسرائیل خاطر جمع شد که خبری در کار نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: اهل دنیا باید بر این مصیبت گریه کنند که شورای امنیت سازمان ملل که مسئولیت اصلی ممانعت از جنگ در دنیا را دارد بعد از چهل روز تماشای جنایات هولناک اسرائیل دیروز بیانیه صادر کرد و با آتش بس موافقت کرد، عصیان اسرائیل در برابر این اقدام شورای امنیت قطعی بود بعد از آن آبرویی برای سازمان ملل و شورای امنیت آن کشور و کشورهای عضو آن نمی‌ماند.

وی افزود: آمریکا در ظاهر به اسرائیل می‌گوید بی‌گناهان، بی‌دفاع‌ها، کودکان و زنان را نکش و اسرائیل اعتناء نمی‌کند، اروپا عین همین را در ظاهر می‌گوید ولی باز اسرائیل اعتناء نمی‌کند، کشورهای عربی نیز عین همین را می‌گویند ولی باز اعتناء نمی‌کند، کشورهای اسلامی نیز عین همین را می‌گویند باز اعتناء نمی‌کند، رئیس سازمان ملل و رئیس اتحادیه اروپا بارها عین همین مطلب را از اسرائیل خواستند ولی باز اعتناء نکرد، نهادهای بین‌المللی نیز همین را خواستند ولی باز اعتناء نکرد، روسیه نیز آن را خواست ولی باز اعتناء نکرد، چین نیز همین را خواست ولی باز اعتناء نکرد، آخر هم شورای امنیت سازمان ملل بعد از چهل روز تماشا دستور آتش بس طولانی مدت و حفظ جان شهروندان عادی را داد ولی باز اعتناء نکرد و فوراً اطلاعیه داد که آتش بسی در کار نیست.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: یعنی اسرائیل خود را در دنیا یکه تاز و قلدر کامل می‌بیند و به هیچ حرمتی احترام قائل نیست، چرا؟ چون مستظهر به آمریکا و اروپاست و کاملاً یقین دارد که آمریکا و اروپا هرچه می‌گویند در ظاهر است و در باطن دستور نسل کشی و تطهیر عرقی (پاک سازی نژادی) داده‌اند، اسرائیل نیک می‌داند آنها هرچه در ظاهر می‌گویند برای فریب ملت خودشان و فریب ملت‌های دنیا و برای گرفتن ژست دموکراسی و ژست حقوق بشری است و این بدترین نفاق، دورویی و سیاه‌ترین خباثت در تاریخ بشریت است.

وی گفت: کنفرانس جده نیز خروجی عملی نداشت و غالباً لفاظی بود، تنها خروجی آن این بود که رژیم خون ریز خونخوار اسرائیل خاطر جمع شد که خبری در کار نیست و لذا برگزاری این کنفرانس این رژیم منحوس را جری‌تر کرد و لذا بعد از آن با بدترین جنایات مردم دنیا را حیرت زده کرد، بعد از آن کنفرانس یکی از مسئولین اسرائیل جمله‌ای گفت که برای هر مسلمانی از دماوند و سبلان سنگین‌تر است و او گفت، ما شما مسلمان‌ها را کباب کردیم، لفظ کباب هم در عربی و هم در انگلیسی استعمال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: این مسئول ناپاک ادامه داده که حالا محمد بزرگ کجاست تا شما را کمک کند او این بار دیگر نخواهد توانست به شما کمک کند، او با این جمله اشاره به اقدامات رسول خدا(ص) در مدینه در حق یهودی‌های ناقض پیمان دارد.

وی ادامه داد: ما که دست و پایمان توسط حکام مسلمان بسته است از همین جا به رسول خدا(ص) استغاثه می‌کنیم که یا رسول الله ما امت تو هستیم و شما حتماً به امت خود غیرت دارید، راضی نشوید بیشتر از این ما بشکنیم، برای شکستن شاخ این جانوران انسان نما در محضر خداوند برای ما شفاعت فرمایید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه این هفته اسرائیل در غزه جنایتی مرتکب شد که شایسته است همه بر آن خون گریه کنند، خاطرنشان کرد: این حکومت نژادپرست با ورود به بیمارستان شفا و قطع برق و ریختن بیماران به بیرون بیمارستان تمام نوزادهای نارس را که تحت دستگاه بودند همه را به یک گوشه بیمارستان ریخت و با خروج آنها از دستگاه همه خفه شدند، دست و پا زدن آن اطفال نارس آن چنان وحشتناک بود که یک مسلمان غیور باید بر سر خود کوبد که خدایا مسلمان‌ها چه قدر ذلیل شدند و ما چه قدر از رسول خدا(ص) که امت او را این گونه پایمال می‌کنند شرمنده هستیم، بیماران را جمع کردند به خیابان ریختند کادر طبی را با بهانه تحقیق لخت کردند.

وی گفت: اسرائیل انواع عذاب را برای مسلمانان غزه درست کرد لوله اصلی آب به بیمارستان را قطع کرده صدای العطش از بیماران و از کادر بیمارستان به آسمان بلند است عجیب است، که با سلاح‌های پیشرفته برای قطع آب بیماران آمده و آن را برای خودش پیروزی نظامی می‌داند، جلوی ورود آذوقه برای زنان و اطفال را گرفته سپس ژست پیروزی به خود گرفته است، در حال حاضر یک کیسه آرد در بازار سیاه به ۲۰۰ دلار رسیده، با ۱۸۰۰ تانک وارد غزه شده اما نمی‌تواند بر غزه غالب شود، در نتیجه مجبور شده آب و نان مردم را قطع کند با اینکه آمریکا ذخایر استراتژیک خود در کشورهای اطراف را در اختیار اسرائیل گذاشته ولی باز نمی‌تواند بر غزه غالب شود سراغ جنایت‌های هولناک می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: اسرائیل تبلیغ کرده بود که بیمارستان شفا مرکز فرماندهی حماس است، اتاق فرماندهی آنجاست سلاح آنجاست و تونل آنجاست، وقتی وارد شد دید از این‌ها خبری نشد و رسوای کامل شد و از عصبانیت وارد بخش‌های مختلف بیمارستان شده دست به کشتار زد، رئیس بیمارستان می‌گوید” هناالقتل و القتل و ثم القتل” آنچه در غزه می‌گذرد کشتار جمعی، عقوبت جمعی و پاکسازی نژادی است، اسرائیل قطعاً دنبال یک چیز است و آن نسل کشی کامل است تا در کشور فلسطین یک فلسطینی نباشد و حالا فرصت برای این نیت شوم پیدا کرده در طول تاریخ بشر در هیچ نقطه‌ای مثل بیت المقدس انسان کشته نشده است.

وی بیان کرد: پنتاگون امروز صبح خود را کاملاً بی اعتبار ساخت، این مجموعه بزرگ نظامی در توجیه حمله تانک‌های اسرائیل به بیمارستان شفا گفت: ما یقین داریم حماس از اینجا فرماندهی می‌کرد ولی متاسفانه نمی‌توانیم از آن اثری پیدا کنیم، بلینکن یهودی نیز در اظهاراتی مضحک به سی ان ان گفت، ما از نتانیاهو می‌خواهیم بعد از اتمام جنگ برای ما از بیمارستان‌ها بیشتر صحبت کند!

امام جمعه اردبیل یادآور شد: هزاران عار و ننگ به دولت‌هایی که اگر فقط سفرای خود را از اسرائیل فرا می‌خواندند این حادثه اتفاق نمی‌افتاد، هزاران عار و ننگ به دولت‌هایی که اگر نفت ارسالی خود به اسرائیل را قطع می‌کردند این جنایت‌ها اتفاق نمی‌افتاد، آنها قطعاً شریک اصلی جرم هستند، در دنیا رو سیاهند، در آخرت هم روسیاه خواهند بود و بلکه ملت‌های آنها نیز شریک جرم هستند که دولت‌های خود را از این جنایات هولناک نهی و منع نکردند، چه مصیبتی بالاتر از اینکه در آمریکا و اروپا بزرگترین، تاریخی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تظاهرات به نفع فلسطین برگزار شد، ولی عده زیادی از کشورهای اسلامی و عربی اجازه تظاهرات به ملت‌های خود به نفع فلسطین را ندادند و بعضی از آنها از مفتی‌های مزدور و آخوندهای درباری هم جهت حرمت تظاهرات استفاده کردند.

وی تصریح کرد: بلینکن یهودی آبروی کشورهای عربی را آن زمان ریخت که گفت وقتی موبایل خودم را باز می‌کنم، بیشترین پیام را از سردمداران کشورهای عربی و مسئولین آنها می‌بینم که اقدام ما را تایید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: چه مصیبتی بالاتر از اینکه یک کشور اسلامی ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تأمین می‌کند و روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت با یک خط لوله به پالایشگاه حیفا وارد می‌شود، عجیب این است که این کشور بعد از شروع جنگ ۸ درصد به صادرات نفت خود به اسرائیل اضافه کرد و حالا تانک‌ها و هواپیماهای اسرائیل با همین ۴۸ درصد نفت کار می‌کنند، اگر این کشور نفت خود را قطع کند جنگ در عرض یک روز تمام می‌شود.

وی تأکید کرد: غزه تنها یک راه حل دارد و آن اعتراض ملت‌های مسلمان به دولت‌های خودشان برای قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با اسرائیل است، ملت‌های مسلمان مسئولیت بسیار خطیری در این خصوص در ذمه خود دارند و خداوند روزی از این مسئولیت سوال خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: قسم به خداوند دشمنان ما و بلکه سایر ملت‌ها و کشورها به ما مسلمانان در دل می‌خندند و استهزاء می‌کنند و می‌گویند بالاترین قدرت دنیا که سوخت و انرژی است دست این‌هاست، ولی نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و مثل گوسفند سرشان بریده می‌شود و هیچ اعتراضی بلند نمی‌شود.

وی گفت: وقتی حضرت ابراهیم(ع) را برای محاکمه آوردند گفتند، چرا بت‌های ما را شکستی؟ حضرت ابراهیم که تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشته بود گفت از او بپرسید! آنها در فکر فرو رفتند که این چه خدایی است که نمی‌تواند به ما جواب بدهد، در نتیجه بیدار شدند، خداوند در آنجا فرمود ”فَرَجَعُوا إِلَی أَنْفُسِهِمْ” دوای درد امروز امت اسلامی همین “فَرَجَعُوا إِلَی أَنْفُسِهِمْ” است یعنی باید در خود بیندیشند که چرا حکام آنها در کنار اسرائیل ایستاده است؟

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: با حادثه غزه بسیاری از برنامه‌های آمریکا، اروپا و اسرائیل برای نجات اسرائیل از بین رفت، مانند معامله قرن، پیمان آبراهام و خاورمیانه جدید، از همه آنها مهم‌تر اینکه برنامه عادی سازی که برای آنها خیلی مهم بود به‌هم ریخت آنها بر لبه عادی سازی با عربستان بودند و اعتقاد داشتند این آخرین قلعه عربی است که اگر فتح شود بقیه کشورهای عربی مجبور به عادی سازی هستند، اما از قضا سرکنگبین صفراء فزود، جوزف بورل رئیس اتحادیه اروپا می‌گوید: به نظر ما موضوع فلسطین خاتمه یافته بود و قرار بود بعد از دو هفته عادی سازی روابط با عربستان درست شود بعد از آن سایر کشورهای عربی همه می‌آمدند اما حمله حماس همه چیز را خراب کرد.

وی تأکید کرد: با اقدام حماس و با جنایات اسرائیل موضوع عادی سازی آن چنان ضربه خورد که دیگر هیچ دولت اسلامی جرأت نمی‌کند، عادی سازی را به زبان بیاورد دولت‌ها فهمیدند که دیگر روی ریسمان اسرائیل نمی‌توان هیزم پهن کرد و این از برکات مهم طوفان الاقصی است، اسرائیل با تمام توان دنبال عادی سازی با عربستان بود اما به هوا رفت، آن دسته از کشورهای اسلامی که متاسفانه عادی سازی کرده‌اند و آن دسته که در آستانه عادی سازی بودند، باید خدا، رسول خدا(ص)، آیات قرآن، مصالح امت اسلامی، مظالم اسرائیل، قوانین بین المللی و بالاخره وجدان خود را لحاظ و در تصمیمات خود تجدید نظر نمایند و انتظار از ملت‌های این دولت‌ها مطالبه جدی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: حماس خدمت بزرگی به عربستان کرد، چون از معضل عادی سازی روابط با اسرائیل نجات داد، اسرائیل ده‌ها واسطه درست کرده بود که عربستان به‌عنوان اصلی‌ترین کشور عربی با اسرائیل عادی‌سازی کند، این برای اسرائیل بسیار مهم بود و مدام روی آن مانور می‌داد در حالی که عربستان هم به خاطر افکار عمومی هم به خاطر اینکه اسرائیل کشوری است که قادر به حفظ خود نیست و تکیه کامل بر آمریکا و کمک‌های نظامی و مالی آمریکا دارد از آن اجتناب داشت.

وی تصریح کرد: اسرائیل می‌گوید ادامه جنگ و بمباران اهالی غزه به خاطر حادثه ۷ اکتبر نیست، بلکه به خاطر این است که برای همیشه از دست حماس خلاص بشویم و به اسرائیل می‌گوییم بر فرض از خطر حماس رها شدی، اما از خطر نفرین ۶هزار کودک معصوم در محضر خداوند چطور رها خواهی شد؟، از آتش دل ۶ هزار زن مظلوم چطور رها خواهی شد؟ اینکه به ۶هزار کودک اجازه زندگی ندادی از شکایت آنها پیش خداوند چگونه رها خواهی شد؟ از خطر ناله هزاران انسان مخصوصاً زن و بچه زیر آوار مانده چطور خلاص خواهی شد؟ از ناله هزاران زنی که تمام اعضاء خانواده خود را از دست داده و از ناله هزاران مردی که تنهای تنها روی خرابه‌های منزل خود نشسته چگونه خلاص خواهی شد؟

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: خدا دیر می‌گیرد اما سخت می‌گیرد ”إِنَّ بَطْشَ رَبِّکَ لَشَدِیدٌ”(همانا مؤاخذه و انتقام خدا بسیار سخت است)، حادثه امروز غزه درست مثل قصه ”اصحاب اخدود” در سوره بروج است، آنها مومنین را در خندق‌هایی از آتش می‌سوزاندند خداوند بعد از نقل این حادثه می‌فرماید “إِنَّ بَطْشَ رَبِّکَ لَشَدِیدٌ”.

وی گفت: امام شافعی می‌گوید در قرآن آیه‌ای وجود دارد که مثل تیر بر قلب ظالم و مثل مرهم بر قلب هر مظلوم است، سوال کردند این آیه کدام است؟ و یادآور شد، و ما کان ربک نسیا، یعنی خدای تو هیچ وقت فراموش کار نیست، بعضی‌ها می‌گویند چرا نصرت خداوند به تاخیر افتاده است؟ خداوند در قرآن به جواب این موضوع وارد شده و فرموده است: “أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّی یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَی نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ (آیا گمان کرده‌اید که به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد؟ که بر آنان رنج و سختی‌ها رسید و همواره پریشان خاطر و هراسان بودند تا آن گاه که رسول و گروندگان با او، از خدا مدد خواستند و گفتند: بار خدایا، کی ما را یاری کنی؟، در آن حال خطاب آمد بشارت دهد که هان! همانا یاری خدا نزدیک است.)

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha