جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام  شریفی

حوزه /حجت‌الاسلام شریفی گفت : غزه نشان داد بشر هرچقدر هم پیشرفت کرده باشد اما همچنان توحش، درندگی و درنده خویی بر او حاکم است و می‌توان گفت بازنده اصلی جنایات غزه وجدان بشریت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان بندر لنگه، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اطهار داشت: غزه تابلوی عبور بشریت از عقلانیت، اخلاق و ریختن قبح جنایت و فساد است.

وی افزود: غزه نشان داد بشر هرچقدر هم پیشرفت کرده باشد اما همچنان توحش، درندگی و درنده خویی بر او حاکم است و حقوق بشر شعاری برای رسیدن به مطامع مادی است و می‌توان به جرأت گفت بازنده اصلی جنایات غزه وجدان بشریت است.

امام جمعه بندرلنگه بیان کرد: بسیج از برکات انقلاب، امام راحل (ره) و خون شهدا است که بر ملت ما ارزانی شد، بسیجی‌ها در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب با ایثار و اخلاص و فداکاری و شهادت طلبی حضور داشته و. دارند.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: بسیجی دارای روحی بزرگ، قلبی سرشار از ایمان و اخلاص، گنجینه‌های ارزشمند انقلاب و کشور است که باید قدر آن را دانست.

وی اظهار کرد: سهم دریا در تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اتحادیه اروپا ۵۰ درصد است، در حالی که این رقم در ایران با وجود دسترسی به دریا در شمال و جنوب کشور تنها ۲درصد است، بنابراین باید اقتصاد دریا محور پررنگ‌تر دیده شود و با تدارک نیروی انسانی، توسعه زیر ساختی و تدوین قوانین و مقررات قابل اجرا، زمینه پیشرفت این اقتصاد را فراهم آوریم.

امام جمعه بندرلنگه خاطرنشان کرد: پرستاری یکی از حرفه‌ها و مشاغل مقدسی است که طبیعت کار آن سختی و تلخی است، پرستاران خصوصا در ۸ سال دفاع مقدس و ایام کرونا در خط مقدم خدمت بودند و مجاهدت کردند، پرستاران موجب امنیت خاطر بیمار، وابستگان بیمار و همه مردم هستند، همچنین ناراحتی و آزردگی مردم را برطرف می‌کنند و باید به این قشر زحمت کش نگاه ویژه‌ای داشت و مشکلات آنان را برطرف کرد.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: نگاه با بصیرت حضرت زینب(س) پس از آن همه جنگ، خشونت، خون، آتش و غارت که ظاهراً از زیبایی‌های دنیایی هیچ اثری نیست به ما درس می‌دهد که به این زیبایی نگاه کنیم، زیبایی حقیقی این است که داخل قتلگاه بیاید و با این همه داغ و مصیبت دست زیر بدن سیدالشهدا(ع) ببرد و بفرماید: اللهم تقبل منا هذا القلیل القربان.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha