دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ حجت‌الاسلام طاهری آکردی به مناسبت روز پرستار از مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله تهران بازدید و ضمن عیادت از جانبازان از پرستاران این مرکز تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، در این بازدید با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا بیان داشت: اگر حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا حضور نداشتند پیام این واقعه به صورت کامل به نسل‌های بعدی و حتی مردمان آن عصر منتقل نمی‌شد. در واقع حضور ایشان مانع تحریف ماهیت و واقعیت واقعه عاشورا توسط دستگاه تبلیغاتی و پروپاگاندای یزید شد.

وی ادامه داد: آن کسی که توانست حقیقت عاشورا را ماندگار کند و امروز با گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان عاشورا یکی از مهم‌ترین مناسک مذهبی دنیا است و توانسته در نسل‌های مختلف الهام بخش و تحول آفرین باشد، نقش و اثرگذاری حضرت زینب(س) بود که با جهاد تبیین خود مانع دروغ بستن به این حقیقت همیشه زنده شد.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی سپس با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار گفت: نامگذاری ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار تقارن زیبا و انتخاب هوشمندانه‌ای است، چرا که پرستاران به عنوان حافظان سلامت و ایجاد کنندگان آرامش روحی در افراد بیمار، دقیقا کار زینبی انجام می‌دهند و با جهاد و خدمت خود اجازه نمی‌دهند که دیگر رنج‌ها هم در کنار بیماری بر دوش بیمار قرار گرفته و او را به استیصال برساند.

وی با اشاره به خدمات جامعه سلامت کشور از جمله پرستاران در دوران کرونا گفت: مردم ما در دوران کرونا مشاهده کردند که این عزیزان چه خدماتی ارائه کردند و اگر جهاد پرستاران نبود معلوم نبود سیستم سلامت کشور بتواند بحران کرونا را پشت سر بگذارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ضمن بیان رشادت‌های جانبازان گفت: کسانی امروز در این آسایشگاه نفس می‌کشند که با انتخاب خود از سلامتی و زندگی آسوده و آسایش خانواده خود گذشتند تا مردم ایران بتوانند در عزت، سلامت، امنیت و استقلال زندگی کنند؛ بنابراین همه ملت ایران تا ابد مدیون این فرزندان رشید خود هستند.

وی افزود: جانبازان عزیز ما مخصوصا جانبازان قطع نخاع شهدای زنده‌ای هستند که معنویت امروز جامعه به یمن حضور و نفس کشیدن آنان است و ما در همه امور محتاج این عزیزان هستیم.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی سپس خطاب به پرستاران این آسایشگاه گفت: شما در حال خدمت به کسانی هستید که فرزندان معنوی حضرت ابوالفضل عباس(ع) هستند و قطعا خدمت به این عزیزان توفیق الهی است.

وی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم با امر به معروف و نهی از منکر به درستی آشنا شویم باید به سیره شهدا و رزمندگان و جانبازان نگاه کنیم، بیان داشت: جانبازان مصداق دقیق آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha