دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم عباسی

حوزه / عباسی ندوشن گفت: کتاب دنیای معارف است و باید بخشی از سبک زندگی مردم شود.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، کتاب دنیایی از معارف است که باید جزء سبک زندگی مردم شود.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه کتاب مادر تمدن‌ها و نیز عصاره‌ آن‌ها است، تصریح کرد: امام صادق (ع) نعمت نویسندگی را به مفضل یادآور می‌شوند، زیرا به‌واسطه کتاب، اخبار گذشتگان به بازماندگان و از بازماندگان به آیندگان می‌رسد و همچنین دانش‌ها و آداب در کتاب‌ها جاویدان می‌ماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان یادآور شد: مدارس علمیه خواهران هرمزگان بیش از پنجاه برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی برگزار کردند و امید است برگزاری این برنامه‌ها، در ترویج و نهادینه شدن کتابخوانی در میان طلاب به‌طور مستمر ادامه داشته باشد.

عباسی اظهار کرد: به‌همین مناسبت طبق شعارهای هفته کتاب، نشست‌های علمی و معرفی کتاب با محوریت «کتاب، تبلور فرزانگی، اعتلای اقتدار و مقاومت» در مدارس سراسر استان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، خاطرنشان کرد: طبق نیاز طلاب کارگاه‌های علمی پژوهشی با عنوان مهارت‌های مطالعه، اصول خلاصه‌نویسی و یادداشت برداری، داستان نویسی و دوره آموزشی سامانه کتابداری ویژه کتابداران استان با حضور اساتید در مدارس علمیه هرمزگان برگزار شد.

عباسی ابراز کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس علمیه استان است که با همکاری نشر هاجر در هفته آینده اجرا می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha