دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز مشاوره اسلامی سماح

حوزه/ جلسه‌ هم‌اندیشی روان شناسان و دانش‌پژوهان رشته مشاوره و روان‌شناسی در بندر کنگان برای مرکز مشاوره اسلامی سماح در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه‌ هم‌اندیشی روان شناسان و دانش‌پژوهان رشته مشاوره و روان‌شناسی در بندر کنگان صبح امروز در راستای مقدمات راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی سماح در این شهرستان با حضور مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور، کارشناس ارشد ساماندهی مراکز مشاوره اسلامی، امام‌جمعه کنگان و مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران و اساتید در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد مراکز مشاوره اسلامی و دینی، تعامل و همکاری با مراکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه را در تربیت مشاوران متخصص و آشنا به دین را راهبردی دانست و اظهار داشت: انجام مشاوره در حوزه‌های مختلف نیاز به تربیت مربیان دارد و لذا توسعه مربیان دارای مهارت و تخصص باید در دستور کار قرار گیرد.

وی حمایت از فرهنگ مشاوره را وظیفه شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: ایجاد مراکز مشاوره اسلامی بر مبنای دین در شهرستان نیاز به حمایت و فرهنگ سازی مناسب دارد.

در این جلسه بر لزوم ارتقاء علمی اساتید روان شناسان شهرستان و استفاده از ظرفیت دو مدرسه علمیه این شهرستان تأکید و لزوم شبکه‌سازی مشاورین در سطح کشور و اتصال روان شناسان شهرستان به گروه‌های تخصصی تبیین شد.

به گزارش حوزه، رعایت اصل تفکیک جنسیتی در مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور، تبیین مراحل و فرآیند جذب استاد مشاور در مراکز مشاوره اسلامی سماح و دلایل سختگیری نسبت به تأیید نهایی مشاورین در مراکز مشاوره اسلامی سماح، اهمیت نسبت به طرح شناسایی دانش‌پژوهان مشاوره و روان‌شناسی و اهتمام به عضویت در کانال مجمع مشاوران و روان‌شناسان حوزوی از موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این جلسه بود.

همچنین بررسی روند پرونده اساتید و تسریع در فرایند مصاحبه از روان شناسان، ضرورت، اهداف و تاریخچه گروه‌های تخصصی مراکز مشاوره سماح، تبیین کارگاه‌های عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی و تأکید بر فرهنگ سازی صحیح نسبت به نگاه مردم به مراکز مشاوره توسط خطبا و اساتید مبنی بر اینکه مراکز مشاوره حدودا ۷۰ درصد جنبه پیشگیری و تعالی دارد از دیگر مباحث این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha