چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
راه اندازی مرکز مشاوره در بوشهر

حوزه/ هم‌اندیشی دانش‌پژوهان رشته مشاوره و روان‌شناسی بوشهر در راستای راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی سماح بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه‌ هم‌اندیشی دانش‌پژوهان رشته مشاوره و روان‌شناسی بوشهر در راستای مقدمات راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی سماح بوشهر امروز در حوزه علمیه استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام شورورزی مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح کشور و حجت الاسلام محمودی کارشناس ساماندهی مراکز مشاوره اسلامی سماح برگزار شد، موضوعاتی همچون لزوم ارتقاء علمی اساتید، تبیین لزوم شبکه‌سازی مشاورین در سطح کشور، تبیین مراحل و فرآیند جذب استاد مشاور در مراکز مشاوره اسلامی سماح و دلایل سخت‌گیری نسبت به تأیید نهایی مشاورین در مراکز مشاوره اسلامی سماح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که مدیر و معاونان حوزه علمیه استان حضور داشتند، پیرامون اهمیت طرح شناسایی دانش‌پژوهان مشاوره و روان‌شناسی، ضرورت، اهداف و تاریخچه گروه‌های تخصصی مراکز مشاوره سماح، تبیین کارگاه‌های عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی، گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست همچنین بر فرهنگ سازی صحیح نسبت به نگرش عمومی به مراکز مشاوره توسط خطبا و اساتید مبنی بر اینکه مراکز مشاوره حدودا ۷۰درصد جنبه پیشگیری و تعالی مراجعین را بر عهده دارند و تنها ۳۰درصد جنبه درمان را دارد تاکید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha