جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محمدطه مِهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در همایش با متصدقین

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان قم با قدردانی از مردم نیکوکار قم که با صدقات خود این نهاد را در خدمت‌رسانی به نیازمندان یاری می‌کنند خواستار ترویج و توسعه روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدطه مِهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در همایش با متصدقین و تجلیل از مشترکین برتر صدقات که با حضور مدیران کشوری و استانی در قم برگزار گردید، ضمن قدردانی از مردم نیکوکاری که با صدقات با برکت خود کمیته امداد را در یاری رساندن به افراد بی‌بضاعت یاری می‌کنند گفت: قمی‌های نیکوکار ماهانه ۳۵ میلیارد ریال صدقه می‌دهند که این رقم دو برابر سرانه پرداخت صدقه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای هنوز هم صدقات خود را در صندوق‌های صدقات قدیمی در منازل، معابر و اماکن عمومی واریز می‌کنند گفت: در هفت ماهه نخست امسال، صدقات پرداختی مردم با این روشها ۲۴۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مِهری، روش‌های نوین پرداخت صدقه را خاطرنشان و اظهار کرد: با توجه به سهولت و سرعت پرداخت در این روشها کمک‌های مردمی از این طریق رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه صدقات الکترونیکی مردم از طریق کیوآرکد در هفت ماهه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۸۲۹ میلیون تومان و در سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان بوده است گفت: رشد ۳۵۹ درصدی در پرداخت صدقه الکترونیک به روش کیوآرکد بیانگر این است که این نهاد باید به روشهای نوین روی آورد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم جذب درآمدی صدقات توسط کد دستوری #۰۲۵*۸۸۷۷* در استان قم را در این مدت ۳۴ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال و صدقات پرداختی مردم از طریق کارت به کارت را سه میلیارد و ۹۰میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: هر یک از این روشها به ترتیب ۱۷۲ و ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از مردم شریف و نیکوکار استان قم که همواره یاور کمیته امداد بوده و هستند گفت: مردم مطمئن باشند صدقات پرداختی آنها در اسرع وقت برای گره‌گشایی از مشکلات درمان، تحصیل، ازدواج، اشتغال و مسکن نیازمندان استان قم صرف خواهد شد.
در این رویداد که برای نخستین بار در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اتفاق افتاد، از خادمین صدقه و مشترکین برتر صدقات در استان تجلیل شد.

همچنین نمایشگاهی در سالن ورودی همایش برپا شده بود که ضمن نمایش نمونه‌های مختلف صندوق‌های صدقات در دوره‌های مختلف، غرفه نصب و آموزش نرم‌افزارهای موبایلی و روشهای نوین پرداخت صدقه و غرفه پاسخ به سؤالات و ابهامات نیز در این نمایشگاه فعال بود.
پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha