سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه الزهرا(س) تهران گفت: ویژگی منحصر به فرد علامه طباطبایی به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی در مقابل هجوم تفکرهای غیرالهی زمان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اختتامیه کنگره بین‌المللی علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) امروز (سه‌شنبه ۳۰ آبان) به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد.

زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا(س) در این مراسم گفت: در چهل و دومین سالگرد رحلت دانشمند معاصر علامه طباطبایی سعی در شناخت ابعاد وجودی مفسر بزرگ قرآن کریم، متخصص در علوم فنون، آشنا به شرایط زمان و مکان به دلیل معاصر بودن و زاهدی در بطن مردم قرار داریم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره ایشان فرمودند: مفسر عالی مقامی که عمری را در راه اعتلای کلمه طیبه اسلام گذاشت و از بزرگترین مفاخر علم و دانش به شمار می رود.

وی افزود: بزرگترین اثر علامه کتاب المیزان و تفسیر القرآن است که به تعبیر آیت الله جوادی آملی همانطور که قرآن مخزن همه علوم است، المیزان تفسیر این مخزن است که علامه طباطبایی از آن بهره مند شده و آن را به همه ارائه می دهد، این اثر مانند درختی است که باید شاخه های آن را تکان داد تا میوه هایش مورد استفاده قرار گیرد.

ناظم بکائی گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب یکی از ویژگی های علامه این است که آنچه از علم آموخته بود محقق کرد و چون عقل نظری را به عقل عملی گره زده بود، لذا چشمه جوشانی بود که در بستر زمان علمش را به دیگران ارزانی میداشت و شاگردانی برجسته پرورش داد.

رئیس دانشگاه الزهرا اظهار داشت: ویژگی منحصر به فرد علامه به تعبیر مقام معظم رهبری ایجاد پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی در مقابل هجوم تفکرهای غیرالهی زمان بود، پایگاه فکری پرکننده خلاهای موجود و استدلال در دفاع از دین در برابر ایدئولوژی های ساختگی و مادی است.

ناظم بکائی عنوان کرد: امروز نیز می بایست به دفاع از آرمانهای اسلام عزیز پرداخت، پیشنهاد ما تهیه نقشه راه تشکیل پایگاه فکری در راستای تحقق دیدگاه و رهنمود رهبر حکیم انقلاب این است که طراحی مناسب و سازوکار شایسته ای توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و دست اندرکاران هدایت کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی انجام شود تا مراکز علمی بتوانند این وظیفه میدانی و حیاتی را به نحو شایسته انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha