دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1120606
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
دیدار شورای سپاه ولی‌عصر(عج) با نماینده ولی فقیه در خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مجموعه سپاه با بکارگیری اقشار مختلف و نیازسنجی نیازهای مردم و باتوجه به توان خود، پای کار آمده و در هر مشکلی از مسائل مردم، حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در دیدار شورای سپاه ولی‌عصر(عج) به مناسبت هفته بسیج با اشاره به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلی‌ رَبِّکَ کَدْح»، گفت: هدف برین راهیابی به لقای خداوند متعال است البته در مسیر موانعی وجود دارد تا انسان بتواند در مسیر عبودیت و بندگی خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت های عالم برای گام برداشتن انسان در مسیر بندگی است، خاطرنشان کرد: انسان در دنیا دچار برخی از لغزش ها می شود که اگر یاد خداوند متعال و آخرت باشد از آنها حفظ می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: یکی از ابزارهایی که سبب می شود انسان مسیر عبودیت را حفظ کند، "اتَّقُوا مَعَاصِیَ اللَّهِ فِی الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاکِمُ" است چراکه خداوند متعال در رأس همه فرشتگان الهی ناظر بر اعمال است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در عالم آخرت یکی از چیزهایی که علیه انسان شهادت می دهند اعضا و جوارح است، ادامه داد: انسان اعتراض می کند و گفته می شود "قَالُوا أَنْطَقَنَا اللَّهُ الَّذِی أَنْطَقَ کُلَّ شَیْءٍ". بنابراین شهادت و اعضا و جوارح در محکمه الهی دال بر فهم و تحمل آنها در دنیا است.

وی افزود: همانگونه که گاهی از اوقات انسان در خلوتگاه خود دچار معصیت می شود چراکه کسی را ناظر بر اعمال خود نمی بیند، اگر فرزند خردسالی در کنارمان باشد، این گناه را مرتکب نی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: همانگونه که در مواجه با برخی افراد به واسطه اینکه آبروی ما می رود گناه نمی کنیم باید بدانیم که جوارح و اعضای انسان نیز بر گناه و معصیت انسان شهادت می دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: امام عظیم الشأن با تدبیرشان، بسیج مستضعفان را تشکیل دادند. موفقیت سپاه از اوایل شکل گیری آشکار است و بی دلیل نیست که امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

امام جمعه اهواز با طرح این پرسش که در صحنه های گوناگون همچون جبهه و جنگ، بار اصلی بر دوش چه کسی بود؟ ادامه داد: بسیج و پاسداران در عرصه های نظامی، سازندگی و هر عرصه دیگر حضور فعال داشته است. اقشار گوناگون تحت عنوان بسیج مشغول خدمت هستند که از آنها قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه پاسداران و مجموعه سپاه، علاوه بر مسئله جهاد اصغر و دشمن بیرونی، نسبت به دشمن درونی و جهاد اکبر نیز مأموریت دارند، بیان کرد: امام فرمودند که حضرت امیرالمؤمنین(ع) هم یک بسیجی بود. یعنی اینکه یک بسیجی باید تلاش کند که ویژگی های حضرت را برای خود ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: تعبیر امام راحل مسئولیت ما را سنگین می کند. خطبه متقین ویژگی های انسان بسیجی را بیان می کند و مأموریت های همه در عرصه بندگی را مشخص کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مجموعه سپاه با بکارگیری اقشار مختلف و نیازسنجی نیازهای مردم و باتوجه به توان خود، پای کار آمده و در هر مشکلی از مسائل مردم، حضور دارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به بازدید از مناطق آبگرفتگی اهواز، کارون، بندرامام خمینی(ره) و شهر شهید چمران، خاطرنشان کرد: همچنان باید تلاش کنیم که مشکلات مردم بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha