شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب خمینی شهر با حضور مدیر اجرایی حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان گفت: حوزه علمیه اصفهان با نسخه واحد اداره نمی شود و دست مدارس علمیه برای اجرای طرح هایی که به تصویب شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان برسد، باز است و برخی از مدارس در حال اجرای طرح های خود هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط در جلسه طلاب و فضلای خمینی شهر که در مدرسه علمیه عترت قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان، حوزه ای مستقل به ریاست آیت الله العظمی مظاهری است و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مرکز آموزش های تخصصی، مرکز تحقیقات رایانه، مرکز مشاوره، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز مسکن و مرکز خدمات حوزه از مراکز مستقل زیر مجموعه حوزه علمیه اصفهان است.

وی ابراز داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان دارای معاونت آموزش، معاونت پژوهش، معاونت تبلیغ، معاونت تهذیب و معاونت اداری مالی بوده و شورای معاونین آن به بررسی و جمع بندی مسائل حوزه می پردازند و به مرحله اجرا می رسد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان ساخت: آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مدیر «مرکز مدیریت حوزه» بوده و وی به دلیل کثرت اشتغالات، بنده را به عنوان جانشین خود قرار داده تا کارهای حوزه انجام شود.

سخنران این جلسه به نظام آموزشی جدید حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته، دوره عمومی حوزه علمیه اصفهان که شش ساله است، به تصویب رسید و در این دوره، نیازمندی های علمی طلاب را تأمین نموده و امسال، سال دوم اجرای این دوره است.

حوزه علمیه اصفهان با نسخه واحد اداره نمی شود / در حال ایجاد زیرساخت های تبلیغی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین خطاط اظهار داشت: پس از دوره عمومی، طلاب می توانند اگر علاقه مند به فقه و اصول بوده، این دروس را به صورت تخصصی آغاز کرده و اگر علاقه به رشته های تخصصی دیگر داشتند، می توانند در کنار تحصیل فقه و اصول در محدوده های مشخص شده، به رشته تخصصی خود بپردازد.

وی ابراز داشت: یکی از نکاتی که در حوزه علمیه اصفهان دنبال کرده ایم، این بوده که تمام حوزه های علمیه را با نسخه واحد اداره نکنیم و دست مدارس علمیه برای اجرای طرح هایی که به تصویب شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان برسد، باز است و هم اکنون برخی از مدارس علمیه در حال اجرای طرح های خود هستند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان ساخت: برای نظام آموزشی جدید، کتاب هایی را با موضوع حدیث، نهج البلاغه، حفظ موضوعی قرآن، فرق و ادیان و ... تدوین کرده ایم تا بتوانیم محتوای آموزشی را تقویت نماییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: تمرکززدایی از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از دیگر برنامه ها بوده تا مسائل اجرایی را به مدارس علمیه واگذار کرده و فقط به سیاست گذاری و نظارت بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط اظهار داشت: حضور در مدارس علمیه و نشست و گفت و گو با طلاب و فضلا از دیگر برنامه های ماست تا بتوانیم از نزدیک با مسائل، نظرات، پیشنهادات و مشکلات طلاب و فضلا آشنا شویم.

وی ابراز داشت: امروز نیازمند استفاده از ظرفیت اصفهانی های حوزه علمیه قم هستیم و فضا برای حضور اساتید، مبلغان و ... در سطح استان باز است.

جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان در پاسخ به این سوال که برای تقویت مسئله تبلیغ چه کارهایی انجام شده است؟ خاطرنشان ساخت: در گذشته، معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان با هم بوده است؛ اما پس از سخنان رهبر معظم انقلاب، معاونت تبلیغ از تهذیب جدا شده و از معاون جدید تبلیغ درخواست برنامه کرده ایم و در حال ایجاد زیرساخت های تبلیغی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا پیرامون نظام آموزشی حوزه، تلبس طلاب، موقوفات حوزه و ... پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha