دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه امام شافعی شخصیتی وحدت آفرین بود، گفت: رویکرد مقاومت از دفاع به حمله تغییر کرده و بهترین دفاع را در حمله نیروهای مقاومت شاهد هستیم به همین جهت تغییر و تحولات جدی در منطقه رخ داده است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروزدر همایش تخصصی «ارمغان شافع» و بررسی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد، با ذکر این نکته که برگزاری چنین همایش‌ها ضروری است، اظهار داشت: این همایش تخصصی یک مقدمه و ورودی به‌موضوع وحدت با رویکرد متفاوت است و در آینده کنگره‌های ملی و بین‌المللی متعددی برگزار می‌شود.

وی شخصیت امام شافعی را شخصیتی همگرا و وحدت آفرین دانست و عنوان کرد: امام شافعی همواره تلاش داشت که جامعه را به سمت وحدت سوق دهد، به همین جهت می‌توان او را یکی از افراد بسیار تأثیرگذار در وحدت اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به نقش عالمان بیدار برای تبیین و مدیریت نحله‌های فکری مختلف، بیان کرد: در طول تاریخ همواره فرقه‌های مختلفی از یک دین منبعث می‌شود که نقش امام شافعی در مدیریت انشعاب‌های دینی در طول تاریخ اسلام بسیار پر رنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که شرایط در آن برهه از تاریخ به نوعی بود که امام شافعی به سمت همگرایی و تعادل بخشی به اندیشه‌ها گام‌برداشت، خاطرنشان کرد: امام شافعی با تکیه بر قرآن و سنت پیامبر اسلام در فقه و اجتهاد خوب، به اندیشه‌های دینی آن زمان تعادل بخشید.

وی با بیان اینکه امام شافعی تفرقه را خطری برای جامعه اسلامی می‌دانست، مطرح کرد: امام شافعی در دوران بنی‌عباس نقش بسیار مهمی ایفا کرد، در دوران بنی‌عباس مردم نقشی در انتخاب خلفا نداشتند و اغلب با وصیت خلیفه قبلی منصوب می‌شدند، اما امام شافعی در تفکرات خود روی مسئله انتخاب حکام اسلامی روی موافقت مردم و جامعه اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشت، چرا که فضای جامعه اسلامی به سمت و سوی دیگری در حال حرکت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به عنایت امام شافعی به مسئله بیعت در اندیشه سیاسی، تشریح کرد: بر اساس اندیشه‌های امام شافعی مشروعیت حاکم متکی بر بیعت جامعه اسلامی بود و برای تحقق این افکار در دوران خلفای بنی‌عباس تمام تلاش خود را به کار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات امام شافعی برای برای تقویت محبت اهل بیت(ع) در قلوب مسلمانان، عنوان کرد: امام شافعی با توجه به شرایط روز جامعه احساس کرد که باید برای حمایت آشکار از اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کند، در شرایطی که جامعه اسلامی به لحاظ انزوای اهل بیت پیامبر دچار شرایط سختی بود، امام شافعی یک تنه به میدان آمد و به صورت علنی با مقابله به این موضوع پرداخت و با حساسیت‌هایی در این حوزه نیز مواجه شد.

راه آزادسازی مسجدالاقصی میز مذاکره نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که امروز در زادگاه امام شافعی چه می‌گذرد و جهان اسلامی چه مسئولیتی در برابر آن دارد، گفت: اتفاقات رخ داده در فلسطین وظیفه جهان اسلام را چندین برابر می‌کند، چرا که امروز ثابت شد آنچه می‌تواند مسجدالاقصی را از چنگال غاصبین نجات دهد، میز مذاکره نیست بلکه مقاومت فعالانه است، از روزی که یاسر عرفات اسلحه‌های خود را زمین گذاشت قتل‌ عام‌ مسلمانان و خفت دادن آن‌ها نیز شروع شد.

وی مطرح کرد: روزی که مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که حق را نمی‌توان در زمین مذاکره گرفت بلکه باید در میدان مبارزه پیروز شد، معادله منطقه تغییر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: امروز باوجود طوفان الاقصی به نقطه‌ غیرقابل ترمیمی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: رویکرد مقاومت از دفاع به حمله تغییر کرده و بهترین دفاع را در حمله نیروهای مقاومت شاهد هستیم، به همین جهت تغییر و تحولات جدی در منطقه رخ داده است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد تحقیر صهیونیست‌ها در تمام ابعاد نظامی، عملیاتی و سیاسی هستیم و افرادی که در کشورهای اسلامی به آن امید داشتند، امروز می‌بینند که این مرده متحرک یعنی رژیم غاصب، برای چند روز استمرار حیات خودش دست و پا می‌زند و لذا متوجه اشتباه محاسباتی خود شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha