سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: غربی به دنبال وارد کردن شوک سیاسی به ایران برای دریافت امتیازات بیشتر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس که در مسجد جامع برگزار شد، با ذکر این نکته که خود و شما مؤمنان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، اظهار کرد: ماه رجل، ماه استغفار و ناز و نیاز با خداوند است و نباید اجازه دهیم از فضائل این ماه محروم شویم.

وی، با بیان اینکه خداوند متعال برای ماه رجب برکات خاصی را قرار داده است، عنوان کرد: عبادت و بندگی را در این ماه را فراموش نکنیم و توجه ویژه‌ای به مناجات، نماز شب و … داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: دولت و مجلس برای زخم مردم در حوزه کار باید تدبیری بیاندیشید. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه ایجاد اشتغال مردم توسط حاکمیت انجام شود، تسریع در صدور مجوزها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: فردی که بخواهد برای ایجاد کسب و کار، مجوزی را درخواست کند، بسیار سختی خواهد کشید و میان ادارات و نهادهای دولتی، پاس‌کاری می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مراجعین به بنده، از ۶ ماه تا بیش از یک‌سال به دنبال دریافت مجوزه فعالیت در ادارت دولتی هستند. این امر قابل قبول نیست، چراکه کسب و کار و اشتغال را روی زمین نگه‌می‌دارد.

امام جمعه بندرعباس، کُندی صدور مجوزهای کسب و کار را زخمی کهنه در اقتصاد کشور دانست و تشریح کرد: دولت و مجلس باید در کنار هم برای حل این چالش تدبیری بیاندیشند. باید فرایند صدور مجوزها کاهش پیدا کند تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بتواند اقدام به دریافت مجوز کنند.

دفاع مقدس، نشان دهنده اهمیت نقش روحانیت در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به روز شهادت شهید محلاتی، مطرح کرد: دفاع مقدس یکی از میدان‌هایی بود که اهمیت نقش برجسته روحانیت در جامعه را نشان داد. اگر به نسبت جمعیت بررسی کنیم، از میان اقشار مختلف جامعه، شهدای روحانی بیشترین جمعیت را به نسبت کل تعداد داشتند.

وی، با اشاره به شهادت بیش از ۳۵ نفر از روحانیون استان هرمزگان در دفاع مقدس، اظهار کرد: این امر نشان دهنده این است که روحانیت همواره در مشکلات مردم پای کار بوده و در صحنه حاضر بوده است.

زلزله اخیر بندرعباس، تلاش‌های مهندسین ساختمان‌ساز بندرعباس را نشان داد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس، خاطرنشان کرد: در زلزله‌ای که چندی پیش در استان هرمزگان به وقوع پیوست، تلاش‌های مهندسین ساختمان‌ساز را دیدیم که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: مهندسین حوزه عمران دقت و توجه ویژه‌ای روی استحکام بناهایی که می‌سازند داشته باشند تا در آینده با مشکلات جانی روبرو نشویم.

وی عنوان کرد: از قشر بسیجی مهندسین که همواره برای حل مشکلات مردم و اقدامات خیریه ورود می‌کنند و از دل و جان برای مردم مایه می‌گذارند، قدردانی می‌کنم.

نرخ رشد جمعیت، بسیار پایین است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که جمعیت نقش مهمی را در توسعه کشورها ایفا می‌کند،، ابراز کرد: در حال حاضر رشد جمعیت کشور بسیار پایین و نگران کننده است. این امر می‌تواند از رشد اقتصادی کشور جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: حضرت آقا (حفظه الله)، تاکید ویژه‌ای روی موضوعات مرتبط با افزایش جمعیت دارند و بنده بررسی کردم رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) چهل و یک دفعه در این خصوص فرمایش داشتند.

خانواده‌ها به موضوع فرزندآوری توجه داشته باشند

وی تصریح کرد: تأکیدات مکرر حضرت آقا، نشان می‌دهد که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خانواده‌ها باید وضعیت فرزندآوری را بهبود ببخشند و حاکمیت نیز شرایط مناسب را برای آن‌ها فراهم کند.

امام جمعه بندرعباس، ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، تشریح کرد: از مردم شریف بندرعباس درخواست دارم هرچه زودتر برای تزریق نوبت‌های مختلف واکسن مراجعه کنند تا کادر درمان بتواند، شیوع این بیماری در استان را کنترل کند و شاهد مرگ هم‌استانی‌هایمان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: خود را باید برای زندگی با کرونا آماده کنیم و نباید تصور کنیم که این ویروس و بیماری از بین رفته است. جامعه باید آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری حفظ کند.

بسته پیشنهادی ایران در وین، آمریکا را بر سر ۲ راهی سخت قرار داده است

وی اظهار کرد: امروز ایران با یک بسته پیشنهادی مشخص وارد میز مذاکره در وین شده است و همین امر باعث شده است که آمریکا بر سر یک ۲ راهی سخت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آمریکا از یک طرف به توافق با ایران نیازمند است و از طرفی دیگر نمی‌داند به چه صورت از مواضع خود عقب‌نشینی کند. هر کدام از این عامل‌ها چالش‌هایی را با آمریکا ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر این نکته که مذاکره کنندگان ایرانی باید با درایت عمل کنند، گفت: غربی به دنبال این هستند شوکی را به ایران وارد کنند تا امتیاز بیشتری را دریافت کنند اما مذاکره کنندگان ایرانی هوشیار هستند و در برابر بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی دشمن را نمی‌خورند.

وی عنوان کرد: ما باید دشمن خود را بشناسیم و بدانیم طرف مقابل ما کشوری است که به عهدنامه‌ها پایبند نیستند به همین جهت ضمانت‌هایی باید گرفته شود.

مبارزات علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری آغاز شده است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: رژیم درمانده صهیونیستی طی چند روز اخیر در تلاش است که خود را وارد مذاکرات وین کند و برخی مواقع اظهار نظر می‌کنند. این‌ها اصلاً در معادله قرار ندارند و نقشی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که دور جدید درگیری‌ها خوشبختانه در کرانه باختری آغاز شده است، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند که کرانه باختری باید با فلسطینیان مبارز همگان شوند و دستور دادند که باید مسلح شوند. امروز ما شاهد مسلح شدن کرانه باختری با وجود تمام محدودیت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: محله شیخ جراح، آغاز این حرکت مبارک بود. جالب است که هر اتفاقی که در این منطقه رخ می‌دهد، برادران فلسطینی به کمک می‌آیند. محله شیخ جراح، محله‌ای در منطقه شرق بیت‌المقدس است که به زور خانه مردم را تصاحب کردند و مردم را به کرانه‌های باختری رود اردن فرستادند. پس از چند سال سکونت مردم در کرانه باختری، رژیم اسرائیل در تلاش است تا مردم را دوباره از کرانه باختری نیز براند و دوباره خانه آن‌ها را تصاحب کنند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: آغاز مبارزه در کرانه باختری، نوید پیروزی است و اتصال آن به نوار غزه، افق‌های جدیدی را در مبارزه با رژیم صهیونیست‌ها باز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: تاکید حضرت آقا بر همراهی کرانه باختری با غزه و تاکید ایشان در مسلح کردن مردمی که سرزمین اشغالی هستند (یعنی کرانه باختری)، نوید بخش اتفاقات بسیار خوبی است.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha