دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست تخصصی کمیسیون اقتصاد اسلامی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: تأمین اجتماعی مهم ترین هدف اسلام در بعد عدالت اجتماعی و عدالت اجتماعی نیز مهم ترین اصل در اقتصاد اسلامیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید رضا حسینی دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، امروز در سخنرانی خود تحت عنوان" ساختار مطلوب تأمین اجتماعی در اقتصاد اسلامی" در نشست تخصصی کمیسیون اقتصاد اسلامی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی که در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: سیاست های کلی تامین اجتماعی دارای چندین بند است که در ضمن آن طراحی نظام چند لایه برای تامین اجتماعی در ایران پیش بینی شده است.

وی در تبیین اهمیت تامین اجتماعی در اقتصاد اسلامی افزود: تامین اجتماعی مهم ترین هدف اسلام در بعد عدالت اجتماعی و عدالت اجتماعی نیز مهم ترین اصل در اقتصاد اسلامیست و یکی از شرط های تحقق عدالت اجتماعی همین تأمین اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: شهید صدر تأکید داشتند که اسلام تامین معیشت مردم را واجب کرده است و تحقق این امر نیز از راه های مختلف دنبال می شود.

دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: مبانی تامین اجتماعی در اسلام عبارتست از حق همگانی در منابع و ثروت های طبیعی، اگر از نظام های سرمایه داری و لیبرال سوال شود که تامین اجتماعی چیست و چه کاری برای تحقق آن انجام داده است قطعا پاسخی نخواهد داشت چرا که اعتقادی به این موضوع ندارند.

وی در تبیین اهداف تأمین اجتماعی در اقتصاد اسلامی ابراز داشت: برطرف کردن نیازهای زندگی که البته باید مشخص شود که این نیازها ضروری، کفافی و یا رفاهی است.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: تکافل عمومی، تدارک خصوصی و تضامن دولتی نیز ار ساز و کارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha