یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

امام جمعه همدان گفت: یکی از بهترین الگوهای مردمی سازی برای پیشبرد اهداف نظام، بسیج است و ای کاش مسئولان نیز از این الگو در حل معضلات امروز جامعه بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع بسیجیان، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: در این ایام باید از زحمات و فعالیت‌های بسیج برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کنیم.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه نسبت به نبودن اختلاف و وجود وحدت در جامعه اسلامی توجه ویژه‌ای دارند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه جان مایه کلام حضرت زهرا(س) این است که اگر ولایت در جامعه حذف شود، جامعه به هفتاد و دو ملت تبدیل می‌شود، گفت: جنگ و خون ریزی نتیجه چنین جامعه‌ای است که سعادت‌مند نخواهد شد.

وی افزود: شاید افرادی که پای منبر حضرت(س) بودند آن زمان به‌صورت دقیق متوجه معنای کلام ایشان نشدند، اما امروز می‌دانیم حذف شدن علی(ع) یعنی درگیری‌هایی که در جامعه اسلامی آن را مشاهده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه این ایام بهترین زمان است تا خطبه فدکیه را مطالعه کنیم، یادآور شد: بنا به سفارش حضرت زهرا(س) اگر انسان سست و به‌دنبال آسایش باشد، نمی‌تواند در تحقق حق در جامعه موفق باشد.

وی با بیان اینکه بسیجی بدون داشتن آرمان مقدس معنا ندارد، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود کسی بسیجی باشد، اما نسبت به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه نداشته باشد و لذا باید برای رسیدن به اهداف موجود از تنبلی دوری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با طرح این سوال که کدام پیامبر و جامعه‌ای با سستی موفق شده و به اهدافش رسیده است؟، گفت: عافیت طلبی برای انسان در تمام عرصه‌ها آسیب بزرگی است و باید از آن دوری کرد.

وی تصریح کرد: بنا به فرموده امامین انقلاب، بسیج نهادی مردمی است و باید گفت یکی از بهترین الگوهای مردمی سازی برای پیشبرد اهداف نظام، بسیج است و ای کاش مسئولان نیز از این الگو در حل معضلات امروز جامعه بهره‌برداری کنند.

امام جمعه همدان، با اشاره به به موفقیت‌های بسیج در صحنه‌ها و میدان‌های مختلف، بیان کرد: هر گاه خلأیی احساس می‌شود و کسی نیست تا این مشکلات را از روی زمین بردارد، این بسیج است که در میدان برای خدمت رسانی و رفع مشکلات حضور دارد.

وی بسیج را الگو موفق در خدمت رسانی و حل مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: ای کاش می‌توانستیم در عرصه مسکن نیز از این الگوها به نحو احسن بهره‌برداری می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه بسیج استمرار حرکت نورانی در گذشته است، ابراز کرد: بسیجیان نباید تعلق خاطر به گذشته نورانی موجود را فراموش کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که علیه فرعون قیام کردن نیز دارای روحیه بسیجی بودند، چرا که بسیج یعنی یک حقیقت و روحیه، نه صرفا یک اسم، خاطرنشان کرد: در قرآن خداوند از افرادی تعریف می‌کند که در کنار پیامبران حضور دارند و این افراد بار انبیا را از روی زمین بر می‌دارند و اینها همان بسیجی‌هایی هستند که در طول تاریخ در میدان‌های مختلف حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه بسیج استمرار مسیر شهداست، اظهار کرد: اگر امروز می‌خواهید مثل شهدا زندگی کنید، باید با همان تفکر و مقاومت وارد عرصه بسیج شوید.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط و هم‌افزایی بین مساجد و پایگاه‌های بسیج، مطرح کرد: لازم است تا جلسات مشترکی بین هیئت امنا و مسئولان پایگاه‌های بسیج در این زمینه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند افتخارم این است که خود بسیجی‌ام، بیان کرد: این حرف بزرگی است که توسط این شخصیت برجسته و بی‌نظیر مطرح شده و لذا امروز باید از این جایگاه صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان بسیجی باید شخصیت حضرت امام(ره) را درک کنند، یادآور شد: بسیجی باید بداند، آبروی بسیج به اخلاق و رفتار او گره خورده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha