سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر این امکان را دارد که مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس باشد و در رابطه با تولید، مستند سازان قوی در حوزه فیلم‌های کوتاه و بلند دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیمای کشور، اظهار داشت: جهان از دیرباز در حوزه رسانه همواره به آن، به‌عنوان یک پدیده تأثیرگذار و راهبردی نگاه می‌کرد و اساساً بدون رسانه زندگی انسان‌ها یک مجموعه از هم گسسته و ناپیوسته بوده و به تعبیر روان شناختی انسان یک موجود رسانا است.

امام جمعه بوشهر افزود: انسان موجودی است که همواره به‌دنبال ارتباط گیری و درک و فهم بوده و اولین پدیده رسانه در عالم موجود، پیام‌های الهی به جامعه بشری در قالب وحی و الهام بوده و عنوان پیامبران الهی نیز رسول است، یعنی شخصیتی که یک مفهوم را به جامعه بشری و هدف می‌رساند.

وی ابراز کرد: بدین جهت ادیان جهان بشریت و جغرافیای زیستی از ابتدای تاریخ و تا کنون یک مجموعه به هم پیوسته با عنصر ارتباط به وسیله رسانه بوده و در طول تاریخ هیچگاه نقش رسانه به اندازه‌ امروز نبود که با توسعه سیستم‌های رسانه‌ای به‌ویژه دیجیتال و الکترونیک فوق العاده جغرافیای وسیعی را به خود گرفته، به طوری که هر فرد هدف رسانه‌های بسیاری است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: جهان کنون جهان رسانه است و رسانه یک مقوله راهبردی و استراتژیک در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، پدافند غیر عامل و حوزه علم و فناوری است، بنابراین توجه به رسانه یک توجه استراتژیک و راهبردی است، رسانه هر کشور شناسنامه آن کشور است و این یک قاعده است و اگر بخواهیم یک کشور را مورد بررسی گوناگون قرار دهید به رسانه ملی آن نگاه کنید، با رسانه ملی آن می‌توان کشف کرد که آن کشور در ابعاد گوناگون هندسه زیستی و تاریخ به چه صورت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ابر رسانه‌های جهان به‌دنبال این هستند که ذهن را مدیریت کنند و آن را برقطاری نشانند که ایستگاه آن تسلیم و نقاشی بر بوم ذهن توسط نقاشان جهان استکبار برای چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت است، گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ خود را بر جامعه هدف حاکم کنند، از این رو اگر انسان بخواهد فرهیخته و انسانی زندگی کند باید خط مقاومت رسانه ایجاد شود تا از استکبار رسانه جامعه جهانی نجات پیدا کند و مردم با رسانه‌های انسانی و دینی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: با انقلاب اسلامی ایران، مردم جهان رسانه انقلابی به خود دیدند، رسانه‌ای که به دنبال پیشرفت، عدالت، تعالی انسانی و معرفی جهان استکبار و حمایت از مستضعفین و خط مقاومت است، به همین دلیل رسانه ملی ایران شناسه تمام نمای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری به حوزه رسانه نگاه فوق العاده راهبردی است و بارها می‌فرمایند رسانه نقش اساسی در فرهنگ، عدالت و رشد و بالندگی و مقاومت در مقابله با تهاجم نرم دشمن دارد، در شرایط کنونی جهان که در آستانه تحول عظیمی است و مهندسی نظم نوین جهانی می‌شود و جهان استکبار نیز به دنبال حذف تمامی موانع نظم انسانی و دینی جهان است و به شدت به دنبال تخریب هویت‌های دینی و ملی مردم می‌باشد که نمونه آن را غزه مشاهده کردیم، بالطبع خط مقاومت رسانه‌ای انقلابی در چنین شرایطی خیلی می‌توانند نقش بازی کند.

وی با تشکر از رسانه ملی به جهت افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، خاطرنشان کرد: بوشهر استان رسانه‌ای است و از دیرباز یک حوزه ارتباطی بین مرکز ایران و با کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و ضمن اینکه جامعه آماری در حوزه رسانه بالاست و سواد رسانه نیز در استان وضعیت خوبی دارد.

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: استان بوشهر این امکان را دارد که مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس باشد و در رابطه با تولید، مستند سازان قوی در حوزه فیلم‌های کوتاه و بلند دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار حمایت و توجه بیشر به صدا و سیمای مرکز بوشهر در حوزه‌های مختلف شد و گفت: در این خصوص با رئیس جمهور و وزیر نفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی رایزنی‌هایی پیرامون جذب بودجه انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha