دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) دو دریای ژرف علم معرفی شده‌اند و بر پایه برخی روایات، حضرت فاطمه(س) عالِم به همه حوادث گذشته و حال و آینده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد بقیة الله برازجان حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیرامون فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان زن اسوه به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام مصلح در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امام مهدی(عج) در پاسخ نامه‌ای از شیعیان، حضرت فاطمه(س) را الگوی نیکویی برای خود معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) دو دریای ژرف علم معرفی شده‌اند و بر پایه برخی روایات، حضرت فاطمه(س) عالِم به همه حوادث گذشته و حال و آینده بودند.

امام جمعه برازجان، با اشاره به ستایش عبادت فاطمه و افتخار خداوند به ایشان، گفت: طبق روایتی از پیامبر (ص)، آنگاه که فاطمه(س) در محراب عبادت می‌ایستادند، خداوند به ملائکه خطاب می‌کرد که فاطمه را نظاره کنند و به عبادت ایشان که از دل و جان بود، مباهات و افتخار می‌کرد، بر پایه برخی روایات، حضرت فاطمه(س) عابدترین فرد امت مسلمان بود.

وی تصریح کرد: در برخی روایات، حضرت فاطمه(س) بتول لقب داده شده‌اند، در علت این نامگذاری گفته شده که چون حضرت فاطمه(س) نسبت به زنان دیگر از نظر فضل و دین و اعمال و رفتار برتر بودند، او را بتول گفته‌اند.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: در برخی احادیث، فاطمه(س) همتا و هم‌ مرتبه امام علی(ع) شمرده شده و آمده است که اگر علی(ع) نبود تا روز قیامت همتایی برای فاطمه(س) یافت نمی‌شد، به‌ گفته علامه امینی نیز، اینکه از آدم(ع) و اولاد آدم کسی جز علی (ع) همتای فاطمه (س) نیست، دلالت دارد که ایشان از تمام پیامبران به‌ جز پیامبر اسلام (ص) برتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha