دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: یگانه راه پیروزی بر جبهه کفر اُنس با قرآن و عمل به آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی آموزشی عمار شهر قم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با قدردانی از برگزاری شایسته این دوره از مسابقات توسط معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان، اظهار داشت: اجتماع امروز ما اجتماع شیرین و هویت بخش انتظامی کشور است آن هم در روزهای سوگواری شهادت حضرت زهرا مرضیه(س) که مادر ثقل کبیر یعنی وجود مقدس حضرات معصومین علیه السلام است و در روزهای یکی از دستاوردهای جامعه قرآنی یعنی بسیج مستضعفین که به دست مفسر قرآن امام عظیم الشان و با تدبیر والای ایشان نامگذاری گردید که یادآور مردان مرد این کشور است و همچنین پیروزی جنبش حماس در برابر جبهه مخالف قرآن است در خدمت شما نخبگان قرآنی هستیم و شاهد آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ابتدا خداوند را برای اُنس با قرآن و توجه و ان شاءالله عمل به آن در انتظامی کشور شکرگذاری کرد و خطاب به شرکت کنندگان این دوره از مسابقات گفت: برای شما که در خدمت قرآن هستید سخن از حسن تلاوت و اُنس با قرآن و توجه و عمل به آن زیره به کرمان بردن است اما توصیه و امر به قرآن امر به همه معرف هاست.

وی در ادامه با اشاره به سخنان گرانبهای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خصوص قرآن گفت: این بانوی بزرگ اسلام فرمودند "از همه این دنیا سه چیز محبوب من است اول تلاوت کتاب خداوند که او نازل کننده این قرآن است"

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی تصریح کرد: خداوند معجزه ای آفرید که اگر دانشمندان رشته های گوناگون و جن و انس تا ابد گردهم اجتماع کنند قادر نخواهند بود یک سوره و یک آیه از آن را بیاورند.

وی با تاکید بر اهمیت قرآن در زندگی ما انسان ها و با اشاره به وصیت نامه نورانی حضرت زهرا(س) یادآوری کرد: این بانو گرامی به امام علی(ع) که خود قرآن ناطق هستند فرمود" بر بالای قبرم روبروی من بنشین و برای من قرآن زیاد بخوان" و در وصیت نامه مولای مردان امیر کلام هم می خوانیم که فرمودند: "الله الله فی القرآن، فلایسبقکم الی العمل به احد غیرکم" (از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره قرآن مبادا کسی به عمل کردن بدان بر شما سبقت جوید)

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه اظهار داشت: این مدالی که نخبگان جامعه قرآنی پلیس مفتخر به آن میشوند بسیار ارزشمند است و مسئولیت آنها را برای تربیت افراد مانند خود در جامعه بزرگ انتظامی سنگین تر می کند.

وی در ادامه با درود سلام بر بزرگ معلم قرآن امام خمینی(ره) که پیام حقیقی قرآن را دریافت و در جامعه اجرا کردند، اظهار داشت: خداوند او را برانگیخت مانند جد بزرگوارش تا معنای اصلی قرآن را سر دست گرفته و به میدان بیاورد تا ظلم و کفر را شکست دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی ادامه داد: قرآن برای خواندن نازل نشد بلکه قرآن درصدد انسان سازی است و غایت او جامعه سازیست، ما قرآن می‌خوانیم تا بایدها و نبایدهای آن و اصول آن و اشارات آن را بیاموزیم، دوست شناسایی و دشمن شناسی آن "أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" آن را درک کنیم تا انسان تربیت شود و این انسان جامعه توحیدی را تربیت می کند همانند کار بزرگی که امام راحل انجام دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: برخی می گویند چرا می گویید مرگ بر آمریکا و اسرائیل، ما جواب می دهیم قرآن به ما آموخته است مرگ بر دروغ گویان را و چه دروغگویانی بالاتر از آمریکایی ها و غاصبین مزدور صهیونیستی.

وی تاکید کرد: قرآن آمده تا زمین را مکان حکومت صالحان را قرار دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: امام‌خمینی(ره) قرآن را از محجوریت درآورد و پس از سال ها جهاد و مقاومت مانند جد اطهرشان رسول خدا (ص) و مادر گرامیشان حضرت زهرا اطهر (س) و پدر بزرگوارشان امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع)،عمل کننده واقعی به آیات نورانی قرآن کریم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی تاکید کرد: اگر دیدید که مردمی امام علی(ع) را کنار گذاشتند اول قرآن را کنار گذاشته بودند که کار دنیازدگیشان به اینجا رسید،اگر دیدید بر سیمای ملکوتی زهرای اطهر(س) سیلی زدند،اگر دیدید امام کریم ما امام مجتبی(ع) را تنها گذاشتند،اگر دیدید سر مبارک حسین ابن علی(ع) به بالای نی رفت و بر بدن مطهرشان اسب دواندند برای این بود که از ارزش های قرآنی دور شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا یادآوری کرد: آن روزی که ملت ایران به دامن قرآن بازگشتند طومار طاغوتیان را برچیدند و این باور و اندیشه را امام راحل به ملت ایران آموخت.

وی یگان راه پیروزی بر جبهه کفر را انس با قرآن و عمل به آن دانست و تاکید کرد: اگر می بینیم امروز یک گروه کوچک اما باتدبیر ،در برابر جبهه کفر جهانی در یک باریکه کوچک غزه، آبروی نداشته کافران را برباد می دهد، برای این است که به آیین قرآن برگشته است، شجاعت و عملکرد رزمندگان غزه تفسیری جز داشتن باور و فرهنگ قرآنی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به کلام امام راحل که فرمودند"در یک دست قرآن در دست دیگر سلاح داشته باشید" گفت: اگر می خواهیم انتظامی ولایی، پاکدست، سراسیمه برای خدمت به مردم داشته باشیم باید کارکنان انتظامی را قرآنی تربیت کنیم در غیر این صورت باید برای هر ماموری یک مامور و برای هر ناظری یک ناظر و برای هر بازرسی یک بازرس همراه کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی یعنی جامعه که به همه ارزش ها، بایدها و نبایدهای قرآنی مومن است، اگر این جامعه تربیت شود چقدر دستگاه قضایی و نظارتی بیکار می شود،تصریح کرد: این مسابقات و آیین ها برای این است که همگان برای تحقق جامعه قرآنی تشویق شوند که داشتن این جامعه نیاز امروز و فردای ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha