دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: نگاه یک مدیر به طلاب در مدرسه علمیه باید یک نگاه برادرانه و پدرانه باشد، چرا که ما در مجموعه‌ای فعالیت می‌کنیم که بنا است هدایتگر و راهبر اجتماعی تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان اظهار داشت: بنای ما در مدیریت حوزه علمیه خوزستان تعامل بیشتر با مدیران مدارس علمیه است، حضور معاونین حوزه علمیه استان در مدارس علمیه نیز که الحمدلله نسبت به سال‌های قبل چندین برابر شده از همین جهت است.

وی افزود: این رفت و آمدها برای رفع مسائل و مشکلات مدارس از حیث آموزشی و تربیتی بسیار مفید و خروجی مثبتی دارد و باعث می‌شود در جمع بندی این رفت و آمدها به برنامه‌ها، روش‌ها و طرح‌هایی دست یابیم که سربازان خوبی برای خدمت به مکتب و اهل بیت عصمت و طهارت (عج) تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: تا نقاط ضعف‌ و مشکلات مدارس احصاء نشود اصلاحی نیز صورت نمی‌گیرد، دقت مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان در امور و سرزدن‌ها و سرکشی‌ها از مدارس علمیه از این جهت است که اطلاع دقیقی از وضعیت و حال موجود خود داشته باشیم تا بتوانیم طرح‌ها و برنامه‌های دقیق‌تر و عادلانه‌تری برای استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی یادآور شد: یکی از اهداف و برنامه‌های مدیریت حوزه علمیه خوزستان حمایت تمام قد از مدیران مدارس علمیه است، چرا که وقتی شخصی به سمت مدیر رسمی مدرسه علمیه منصوب می‌شود، این فرد نماینده مدیریت حوزه علمیه خوزستان در آن مدرسه است و باید به هر شکل ممکن مورد حمایت مرکز قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان تصریح کرد: نگاه یک مدیر به طلاب در مدرسه علمیه باید یک نگاه برادرانه و پدرانه باشد، چرا که ما در مجموعه‌ای فعالیت می‌کنیم که بنا است هدایتگر و راهبر اجتماعی تربیت کنیم و تربیت هدایتگر لوازمی و مقتضیاتی دارد.

وی ادامه داد: اگر با طلبه خیلی آمرانه و از بالا به پایین برخورد کنیم، اینچنین رشدی در او ایجاد نمی‌شود و کار به سختی جلو می‌رود، ولی اگر برنامه‌ها و هدف از آن‌ها برای طلبه‌ها توضیح داده شود در این صورت طلبه حس می‌کند در محیطی که در حال تحصیل و زندگی است، دیده می‌شود و نقش آفرین است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: باید برنامه‌هایی که در مدارس علمیه برای طلاب تدارک دیده می‌شود به گونه‌ای باشد که روحیه فهم، درک، برنامه ریزی، طراحی و نگاه پیامبرگونه به اطراف خود را در طلبه بالا ببرد، چراکه اگر این نگاه‌ها و ویژگی‌ها را در طلبه رشد ندهیم، راهبر خوبی برای جامعه تربیت نکرده‌ایم.

وی به اشاره به برگزاری کمیسیون‌های علمی، تربیتی و تبلیغی در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان، ابراز کرد: معمولا جلسات اجلاسیه‌ها یکطرفه‌ و از سمت مجموعه ستاد است، در حالی که تجربه‌ها، کارهای ویژه و نوآوری‌ها در مدارس اتفاق می‌افتد که ما به عنوان ستاد از آنها بهره برده و نشر می‌دهیم، از این رو برگزاری کمیسیون‌های علمی، تربیتی و تبلیغی از مهم‌ترین بخش‌های اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha