دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه

همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی بانوان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی استان و ۵۳ نفر از مدیران کانون های خواهران برگزار شد.

کریم لایقی‌اصل مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش برجسته بانوان در بصیرت افزایی جامعه گفت: بانوان در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس گرفته تا در مناسبت‌های دیگر از جمله انتخابات‌ها و همچنین در بحبوحه بحران‌ها و مقابله با اغتشاشات و فتنه‌ها عملکرد فراتر از حد تصوری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته بزرگان دین از دامن زن مرد به معراج می‌رود یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شیرزنان غیور این استان در ۸ سال دفاع مقدس پشت جبهه‌ها حماسه آفرینی کردند.

لایقی‌اصل با بیان اینکه در دوره دفاع مقدس بیشترین اعزام رزمندگان در کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد بود گفت: اگر توانستیم چنین آمار دست نیافتنی داشته باشیم همه به واسطه عملکرد زنان غیور استان در ۸ سال دفاع مقدس بود که جای مردان خود را در خانواده پر کرده بودند و به شایستگی هم نقش مادری و هم نقش پدری داشتند.

وی همچنین به نقش زنان عشایر در تولیدات اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری و عشیره‌ای بوده که در طول تاریخ زنان عشایر استان حماسه‌ها آفریدند و توانستند به عنوان قشری مولد اجازه ندهند چرخ تولید از کار بیفتد.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کانون های مساجد استان بانوان نقش ویژه‌ای را بر عهده دارند گفت: کانون‌های ویژه‌ بانوان در استان فعالیت خوب و اثرگذاری دارند که دو برابر آنچه ظرفیت داشتیم کانون تاسیس کردیم ۵۳ کانون تخصصی زنان داریم که به ۱۰۰ کانون خواهند رسید.

وی با بیان اینکه بانوان در کانون‌های مساجد نقش حیاتی دارند گفت: شناسایی و جذب بانوان نخبه در محلات و مساجد از مهم‌ترین کارهای آنهاست و در بحث جریان سازی بانوان نقش بسیار بزرگی بر عهده دارند.

برای شبکه سازی تنها فضای مجازی و اطلاعیه دادن جوابگو نیست

در ادامه ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سخنران مهمان اظهار کرد: تشکیل کانون‌های تخصصی خواهران موضوع بسیار مهمی است چرا که بیش از هر زمان به کار تشکیلاتی و منظم برای تبلیغ دین نیاز داریم و می‌بایست فعالیت در مساجد هم به صورت تشکیلاتی باشد.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری شیعه حرکت جمعی در طول تاریخ بوده است و اگر پیروزی‌هایی در بلاد اسلامی از ایران گرفته تا لبنان به وجود آمده همه به دلیل کار تشکیلاتی بوده و در بیانیه گام دوم نیز رهبری معظم انقلاب به کار تشکیلاتی تاکید موکدی دارند.

هدایت خواه خطاب به بانوان مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای شبکه سازی باید عناصر مستعد را شناسایی کنید؛ زنان هنرمند را می‌بایست شناسایی کرد تا با توانمندسازی آنها بتوان به اهداف خود دست یافت.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه برای شبکه سازی تنها فضای مجازی و اطلاعیه دادن جوابگو نیست گفت: رده‌های میانی می‌بایست دست به کار شوند و افراد را به صورت حضوری جذب کنند تا بتوان در طول یک سال ۱۰ نفر را به ۱۰۰ نفر تبدیل کرد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha