یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1122632
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
استاد کاظم ضرابی

حوزه/ استاد کاظم ضرابی حدود چهارده سال به خوشه‌چینی از محضر پر فیض استاد گران‌قدر، سید الحکماء، حضرت علامه طباطبایی پرداخت و از مباحث اخلاقی، اعتقادی و فلسفی ایشان فیض بسیار برد. معظم له هم‌چنین ضمن شرکت در درس‌های فقهی و اصولی مرحوم آیت الله العظمی بهجت از هم‌نشینی، اخلاق، زهد، تقوی و عمل آن عالم ربانی استفاده‌های فراوان برد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد کاظم ضرابی در سال ۱۳۲۸ شمسی در تهران دیده به جهان گشود. پس از طی دوران طفولیت به دبستان رفته و سپس در دبیرستان تا کلاس نهم متوسطه ادامه تحصیل داد.

در نوجوانی به خاطر علاقه و انگیزه تحصیل علوم دینی وارد مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی شد. بعد از دو سال تحصیل در آن مدرسه، در سال ۱۳۴۵ شمسی راهی دیار مقدس قم شد و در جوار حرم نورانی حضرت معصومه سلام الله علیه در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل پرداخت.

بعد از گذراندن دروس مقدماتی، دروس سطح را نزد اساتیدی چون آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، آیت الله صلواتی اراکی و مرحوم آیت الله ستوده تحصیل نمود.

هم چنین در مباحث دروس خارج و سطوح عالی فقه و اصول از محضر اساتید بزرگواری همچون مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مرتضی حائری، فرزند حاج شیخ عبلدالکریم حائری - موسس عظیم الشان حوزه مقدسه قم - استفاده کرد و به کسب علم پرداخت.

ایشان ضمن تحصیل سطوح عالیه فقه و اصول، علوم عقلی و فلسفه اسلامی را در محضر آیت الله جوادی آملی و مرحوم آیت الله سید عباس ابوترابی آموخت.

استاد کاظم ضرابی حدود چهارده سال به خوشه‌چینی از محضر پر فیض استاد گران‌قدر، سید الحکماء، حضرت علامه طباطبایی پرداخت و از مباحث اخلاقی، اعتقادی و فلسفی ایشان فیض بسیار برد. معظم له هم‌چنین ضمن شرکت در درس‌های فقهی و اصولی مرحوم آیت الله العظمی بهجت از هم‌نشینی، اخلاق، زهد، تقوی و عمل آن عالم ربانی استفاده‌های فراوان برد.

در مباحث تفسیری و مشاورات علمی و اخلاقی از استاد آیت الله مصباح یزدی نیز بهره‌مند گردید.

آشنایی با استاد کاظم ضرابی



استاد کاظم ضرابی، سالیان متمادی از زندگی پر برکت خود را به تدریس در حوزه علمیه قم پرداخت و دوره‌های متعدد، فقه، اصول، حدیث، کلام، فلسفه و اخلاق را تدریس فرمودند.

ایشان در سال ۱۳۸۱، بنا بر وظیفه به تهران رفتند و به دعوت مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی مدیر و تولیت مدرسه مروی تهران، حدود شش سال در این مدرسه به تدریس فقه، اصول، تفسیر و اخلاق اشتغال داشتند.

استاد ضرابی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در زمان جنگ و بعد از جنگ، همواره در خدمت ارتقاء و اعتلای فرهنگی، معنوی و اخلاقی جامعه و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و می‌باشند.

گسترش علوم اسلامی، ارتقای معنوی و اخلاقی، استحکام و تثبیت بنیه اعتقادی اقشار مختلف جامعه، مخصوصا جوانان، از دغدغه‌های استاد ضرابی است. ایشان حفظ اصالت و استمرار انقلاب را در گرو گسترش و تعمق فرهنگ غنی قران و عترت علیهم السلام می دانند. ایشان در حال حاضر در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس علوم عقلی، نقلی و اخلاق می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha