شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1122642
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
خطیب نماز جمعه نایین

حوزه/ خطیب نماز جمعه نایین گفت: درس فاطمیه درس بصیرت است که در بزنگاه هوشیارانه وارد بشویم، باید بدانیم که پیروی از هوای نفس و آرزوهای بلند آدم را کور می‌کند و آن چه در فاطمیه رخ داد بی‌بصیرتی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شریفی خطیب جمعه نایین در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و لزوم بر این امر در تمام جوانب زندگی، اظهار کرد: آن جایی که انسان ترس از آشفتگی‌ها و لغزش‌ها دارد به تقوا متمسک می‌شود و تقوای الهی مانند کلید است که هر قفل بسته را باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روز سخت و غمبار شهادت صدیقه کبری (س) را داشتیم، گفت: در مجالس امام حسین (ع) عموم افراد جامعه حضور دارند و اقامه عزا می‌کنند اما مجلس فاطمیه اختصاص به شیعه دارد و نشانه تشیع من و شما، قائل بودن به شهادت حضرت زهرا (س)، پوشیدن لباس مشکی، آویزان کردن پرچم مشکی، حضور در مجالس فاطمیه و هیئات و برگزاری مراسم‌های فاطمیه است.

فاطمیه از رحلت پیامبر (ص) آغاز می‌شود

شریفی تصریح کرد: ما ایام فاطمیه را مختص این دو روز شهادت نمی‌دانیم بلکه فاطمیه از رحلت پیامبر (ص) آغاز می‌شود، زمانی که حضرت علی (ع) مشغول غسل و تطهیر پیامبر بودند عده‌ای در سقیفه جمع شدند و خلیفه تعیین کردند.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: شرایط بسیار حاد و فتنه بسیار پیچیده بود که از قبل برنامه‌ریزی کرده و شروع به گرفتن بیعت می‌کنند اما امیرالمومنین (ع) به دلیل سفارش پیامبر (ص) سکوت می‌کنند که یاران امام علی (ع) همچون سلمان، مقداد و ابوذر هم سکوت می‌کنند تا اسلام حفظ شود.

تریبون اصلی در دفاع از امامت فقط حضرت صدیقه (س) بودند

وی ادامه داد: صبر و سکوت مولا سبب شد اصل اسلام بماند و در حرکت‌های علمی و جهادی ائمه(ع)، شیعه جان و پر و بال گرفت اما آن چیزی که مطرح است قیام یک خانم بودن که تریبون اصلی در دفاع از امامت و ولایت فقط حضرت صدیقه (س) بودند کسی که منزلت، جایگاه و شأن دارد.

شریفی با بیان اینکه آنچه در این موقعیت اهمیت داشت، بصیرت حضرت زهرا (س) بود، گفت: دو امر به انسان بصیرت می‌دهد یکی اینکه انسان آرامش خاطر داشته باشد و دوم دوراندیشی است.

خطیب جمعه نایین با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند ای مردم از دو چیز برای شما می‌ترسم که تبعیت کردن از هوای نفس و آرزوهای بلند و بالا است، بیان کرد: لباس، موبایل، زیورآلات و پست و مقام می‌تواند شهوت باشد و آدمی که از شهوت نفس پیروی می‌کند و انسانی که در خیالات دور و دراز به سر می‌برد، بصیرت و دوراندیشی و عقل ندارد و در بزنگاه‌ها از حرکت باز می‌ماند.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب و خون شهدا، کفه بهره‌وری جامعه ما بالا رفته است و نعمت فراوان است، در همین دوران کرونا در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا قحطی رخ داده بود در کشور ما درب منازل فقرا بسته ارزاق توزیع می‌شد.

شریفی توصیه کرد: برادران مراقب باشید که شهوت دنیا بصیرت را از بین می‌برد، برخی از افراد با گذشت چهل و چند سال از انقلاب و دیدن خدمات گسترده انقلاب به مردم و پیشرفت‌های علمی در صنایع، علوم و تکنولوژی، باز هم یادی از دوران رضا پهلوی می‌کنند و این نشان از نداشتن بصیرت و پیروی از شهوات دنیا است.

خطیب جمعه نایین تأکید کرد: فاطمیه درس بصیرت است که در بزنگاه هوشیارانه وارد بشویم، باید بدانیم که پیروی از هوای نفس و آرزوهای بلند آدم را کور می‌کند و آن چه در فاطمیه رخ داد بی‌بصیرتی بود.

وی افزود: بصیرت اصل اول در زندگی مؤمنین است و مؤمنی که بصیرت دارد هیچ تندبادی او را از معرکه دور نمی‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha