دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ امام جمعه نایین گفت: وقتی می‌گوییم کار فرهنگی انجام شود، منظورمان برگزاری کنسرت، نصب چند بنر در سطح شهر و برگزاری جشنواره کشک و بادمجان نیست، برخی از متولیان کار فرهنگی، با این برنامه‌ها بودجه کار فرهنگی را حیف و میل می‌کنند و ما روح انقلاب و روح اسلام را در کارهای فرهنگی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و روزهای پرخاطره آبان ماه، اظهار داشت: استکبارستیزی و فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و ظالم از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، وقتی تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همواره یکی از مهم‌ترین رسالت‌های متفکران اسلامی، تبیین خطوط فکری اسلام ناب به ویژه رویکرد مقاومت در برابر استکبار و جریان‌های وابسته داخلی و خارجی بوده است.

وی افزود: علاوه بر امامین انقلاب، در دهه پنجاه امثال شهید مطهری‌ها در تقابل با جریان‌های مارکسیستی، انجمن حجتیه، طیف شریعتی، توده‌ای‌ها، مجاهدین خلق و فرقانی‌ها رویکرد تبیینی داشتند.

حجت الاسلام مطهرخو با بیان اینکه در دهه ۶۰، شهید بهشتی در تقابل با جریان بنی صدر، بازرگان و لیبرال در همین مسیر جهاد کرد، گفت: در دهه ۷۰ نیز آیت الله مصباح یزدی(ره) در تقابل با جریان‌های غرب‌زده موسوم به سازندگی و دوم خرداد به تبیین پرداخت و اکنون نیز این مسیر ادامه دارد و فعالان جبهه فرهنگی و سیاسی جامعه باید به تبیین این مسائل و به تقابل با جبهه رو به روی گفتمان مقاومت بپردازد.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان یک روز صرفاً تاریخی نبود که تمام شود، جریان ۱۳ آبان باید مثل پانزده خرداد استمرار داشته باشد، یک ۱۳ آبان امام را تبعید کردند چون در مقابل با ظلم و قانون ناعادلانه کاپیتولاسیون قد علم کرد، ۱۳ آبان دیگر دانش آموزان و دانشجویان به اعتراض درب دانشگاه توسط رژیم منحوس پهلوی به گلوله بسته شدند و در یک ۱۳ آبان دیگر هم دانشجویان خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

وی ادامه داد: یک ۱۳ آبان هم مثل پارسال شهادت آرمان علی وردی و روح الله عجمیان‌ها در مقابل حمله گسترده استکبار به آرمان‌های روح الله کبیر اتفاق افتاد و ۱۳ آبان امسال، اندیشه مقاومت در تقابل با گفتمان صهیونیست که اساس تمام تفکرات کفر بشری بوده، قرار گرفته است.

حجت الاسلام مطهرخو تأکید کرد: امروز شرط زیستن و حیات انسانی و بشری، مبارزه و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های روز افزون و خطر همیشگی استکبار است.

امام جمعه نایین تصریح کرد: به همین علت است که مرگ بر آمریکا و اسرائیل و صهیونیست سر می‌دهیم، چون استکبار و خط فکری آن در این دو رژیم به صورت کامل بروز کرده است.

امروز فلسطین در خط مقدم جبهه مقابله حق بر باطل قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه حماسه طوفان الاقصی هم از این جهت اهمیت دارد که این رژیم و ادعاهای پوشالی حقوق بشری آن‌ها را برملا و موجی از تنفر در جهان بر علیه آن‌ها ایجاد کرده است، گفت: امروز فلسطین در خط مقدم جبهه مقابله حق بر باطل قرار گرفته است و بر هر انسان غیور و آزاده حمایت از آن‌ها لازم است.

حجت الاسلام مطهرخو ادامه داد: امروز اگر نسبت به فلسطین و غزه و دنیای اسلام بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم از غیرت و غیرتمندی حرف بزنیم و لذا هم تبیین مقاومت و هم حمایت از گفتمان مقاومت، لازم و ضروری است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: امروز هدف از جنگ نرم دشمن این است که مردم را از عرصه توان مقاومت دور و آن‌ها را نسبت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی بی‌تفاوت کنند، به همین دلیل لازم است عملاً برای امر خطیر تبیین اندیشه مقاومت، جریان سازی و رویدادسازی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه مردم باید در ۱۳ آبان با شور و شعور و به صورت گسترده برای حمایت از مردم فلسطین به صحنه بیایند، گفت: بدانیم که پیروزی نهایی با مردم مسلمان فلسطین است که این وعده خدا است و خداوند در وعده خود تخلف نمی‌کند.

باید روح اسلام در کارهای فرهنگی این کشور عیان باشد

حجت الاسلام مطهرخو با اشاره به اینکه علاج مشکلات این کشور فقط و فقط در اصلاح فرهنگی است، بیان کرد: هدف اول این است که یک مرکز بینا و هوشیار، مسائل فرهنگی را رصد کند و برای آن نسخه علاج‌بخش بپیچد.

امام جمعه نایین با تأکید بر اینکه مسئولان باید با تمام وجود بفهمند که ما در جنگ فرهنگی قرار داریم، خاطرنشان کرد: قدم دوم این است که ما باید در اداره و هدایت مسائل فرهنگی، فرهنگ اسلامی را دنبال کنیم و ایمان، حرکت اسلامی و انقلابی و روح اسلام و روح انقلاب در کارهای فرهنگی این کشور عیان باشد.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم کار فرهنگی انجام شود، منظورمان برگزاری کنسرت، نصب چند بنر در سطح شهر و برگزاری جشنواره کشک و بادمجان نیست، برخی از متولیان کار فرهنگی، با این برنامه‌ها بودجه کار فرهنگی را حیف و میل می‌کنند و ما روح انقلاب و روح اسلام را در کارهای فرهنگی نمی‌بینیم.

حجت الاسلام مطهرخو تأکید کرد: فکر و تصمیم‌گیری و مدیریت در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مسائل فرهنگ عمومی و رسانه‌ها، باید به سمت انقلاب و اسلام باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha