شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ شوقی علام مفتی مصر تاکید کرد که مصر حتی برای یک لحظه هم از آرمان فلسطین و دفاع از حق مقاومت مردم آزاد فلسطین، دست نکشیده و نخواهد کشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شوقی علام مفتی مصر در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین تاکید کرد که مصر - بر اساس مسئولیت تاریخی، تمدنی، منطقه ای و دینی خود - حتی برای یک لحظه هم از آرمان فلسطین و دفاع از حق مقاومت مردم آزاد فلسطین برای بازپس گیری سرزمین خود و برای زندگی در امنیت، صلح و آرامش، همانطور که همه مردم جهان زندگی می کنند، دست نکشیده و نخواهد کشید.

وی از جامعه جهانی با همه ارگان ها و سازمان های آن و مردم آزاده جهان خواست تا برای احیای همه حقوق مشروع فلسطینی ها و ایجاد دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف، همه گونه حمایت و پشتیبانی را به مردم فلسطین تقدیم کنند.

مفتی مصر گفت: مسلمانان برای این موضوع حیاتی چیزهای زیادی برای ارائه دارند و آن این است که عشق ما به قدس به برنامه های عملی تبدیل شود که وجدان مسلمانان را قبل از دیگران مورد توجه قرار دهد. بحران ما همیشه در درجه اول و مهمتر از همه بحران آگاهی و درک است. قدس باید در آگاهی ما و در فرهنگ عربی و اسلامی ما از طریق برنامه های درسی آموزش، فرهنگ و پرورش به جایگاه واقعی خود در جهان بازگردد.

شوقی علام نسبت به ادامه برنامه های رژیم صهیونیستی برای آوارگی اجباری مردم فلسطین، علاوه بر یهودی سازی شهر قدس اشغالی و اراضی فلسطینی، تغییر نشانه های آن و محو هویت واقعی آن به عنوان بخشی از تلاش های مستمر خود برای تحمیل عمل انجام شده، هشدار داد.

وی خواستار این شد که ریشه‌های مسئله فلسطین و عربیت فلسطین که ریشه عمیق در تاریخ دارد، به جوانان عرب و مسلمان آموزش داده شود و هرگز از آرمان امت اسلامی و عربی دست برندارند تا ملت فلسطین تمام حقوق مشروع خود را به دست آورده و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس تأسیس کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha