شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الازهر

حوزه/ الازهر مصر با یادآوری خاطره تلخی که امروز در سالگرد تجزیه فلسطین برای ما رقم خورده است، تاکید کرد که این مناسبت، بدترین و تلخ ترین خاطره تاریخ معاصر بشر باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، الازهر مصر با یادآوری خاطره تلخی که امروز در سالگرد تجزیه فلسطین برای ما رقم خورده است، تاکید کرد که این مناسبت، بدترین و تلخ ترین خاطره تاریخ معاصر بشر باقی خواهد ماند.

الازهر ادامه داد: سالگرد تجزیه فلسطین امسال در شرایطی فرا می رسد که مردم فلسطین بیش از ۵۰ روز از نسل کشی و آوارگی اجباری، جلوگیری از غذا، دارو و آب، قطع و وصل شدن برق و اینترنت، هدف قرار دادن غیرنظامیان در بیمارستان ها، مساجد، کلیساها و اردوگاه های آوارگان و کشتن بیش از شش هزار کودک و بیش از پنج هزار زن، رنج برده و می برد.

الازهر افزود: ما در این سالگرد برای ایستادن در کنار مردم فلسطین برای دفاع از آرمان آنها، آرمان ما و آرمان مردم آزاده جهان تجدید پیمان می کنیم.

الازهر خواستار روشن شدن وحشیگری رژیم اشغالگر صهیونیستی است که به غصب زمین و ظلم به صاحبان بی گناه آن، بی اعتنایی به قوانین، مقررات و کنوانسیون های بین المللی و بی توجهی به هر صدایی که خواستار پایان دادن به اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین است، عادت کرده است.

الازهر تأکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که همه افراد با وجدان و آزادگان جهان برای پایان دادن به بدترین و طولانی ترین اشغال در تاریخ معاصر متحد شوند و برای کاهش رنج فلسطینیان و ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس الشریف، تلاش کنند.

الازهر مصر به مردم آزاده یهودیان، مسیحیان، مسلمانان و سایرین که برای ابراز مخالفت قاطع خود با اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها و تشدید تلاش ها برای پایان دادن به تجاوز و رفع محاصره تظاهرات کردند، درود فرستاد و از همگان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و حمایت از پایداری مشروع آنها تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha