یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه/ ثبت نام پذیرش جامعه الزهرا (س) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ از امروز آغاز شده و تا ۱۹ دی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در نشست خبری آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری) که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا (س) برگزار شد، ضمن حمایت از مردم غزه و نهضت فلسطین عنوان کرد: ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت می‌گوییم. حضرت زهرا (س) بزرگترین بانوی تاریخ بشر، افتخار دین، اسلام و انسانیت هستند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی زنان و بلکه الگوی مردان و نه تنها الگوی مسلمانان بلکه الگوی همه انسان‌های حق مدار و طالب کمال هستند.

وی بیان کرد: جامعه الزهرا (س) که مزین به نام حضرت زهرا (س) است به دنبال تربیت بانوان فرهیخته و عالم است که الگوی عملی خود را ایشان قرار بدهند و با تأسی به حضرت زهرا(س) سعی می‌کند برنامه‌های همه جانبه‌ای در زمینه‌های خانوادگی، مهارتی، فردی، اجتماعی و... برای بانوان جامعه داشته باشد.

برقعی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند: «اَلنَّاسُ ثَلاَثَةٌ عَالِمٌ وَ مُتَعَلِّمٌ وَ غُثَاءٌ؛ مردم سه دسته‌اند، یا دانشمند، یا جویای علم و یا خار و خاشاک هستند.»؛ با توجه به این حدیث، جامعه الزهرا (س) برای همه بانوانی که می‌خواهند عالم یا متعلم باشند برنامه‌هایی تدوین کرده است تا بانوان متناسب با شرایط شان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا (س) با توجه به شرایط بانوان به عنوان محور کانون خانواده، شرایط تحصیل به صورت حضوری تمام وقت و نیمه وقت در دو نوبت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم کرده است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه جامعه الزهرا از سطح مقدماتی تا سطوح عالی (اجتهاد) برای بانوان طالب علم برنامه دارد، گفت: دغدغه ما در پذیرش، تربیت طلابی کارآمد و تاثیر گذار است. از ابتدای پذیرش استعداد، ظرفیت و علاقه مندی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم تا بر اساس آن برنامه ریزی شود.

برقعی بیان کرد: فارغ التحصیل و دانش آموختگان جامعه الزهرا در عرصه‌هایی که وارد شدند موفق بودند و در آزمون آموزش و پرورش امسال ۳۵۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا (س) قبول شدند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تاکید کرد:‌ اولین اولویت در پذیرش امسال انگیزه طلاب است، کسانی وارد جامعه الزهرا می‌شوند که انگیزه تحصیل علوم دینی را داشته باشند و هدفمند آن را انتخاب کرده باشند.

وی با بیان اینکه اولویت دوم به‌گزینی و جذب استعدادهای نخبگانی به ویژه در سطوح عالی است، اضافه کرد: اولویت سوم مناطق محروم است، برنامه داریم که از مناطق کم برخوردار و محروم جذب بیشتری داشته باشیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده تا طلاب بتوانند موثر واقع شوند، گفت: بعد از اینکه طلاب وارد کار می‌شوند حمایت‌هایی صورت می‌گیرد و دوره‌هایی برای آنان برگزار می‌شود.

شرایط پذیرش جامعه‌ الزهرا اعلام شد

افتخار یوسفی، معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا (س) عنوان کرد: در جامعه الزهرا (س) نزدیک به ۴۰ سال است که از نقاط مختلف ایران و دنیا جذب طلبه داریم. نقطه امتیاز جامعه‌ الزهرا (س) نسبت به سایر حوزه‌های علمیه این است که برنامه ریزی‌های منسجم برای دوران تحصیل و بعد از تحصیل دارد.

وی بیان کرد: اگر بانوان امروز و دختران دبیرستانی علاقه مند هستند که کنشگر فعال اجتماعی باشند، در تصمیم گیری در آینده کشورشان تاثیرگذار باشند، مایل هستند که جمع خوبی بین وظایف خانوادگی و اجتماعی داشته باشند و معرفت دینی خود را افزایش بدهند حوزه علمیه بستر خوبی برای این امر است.

پذیرش سطح۲

یوسفی در رابطه رابطه با پذیرش در سطح دو گفت: همانند سال‌های قبل افرادی که معدل بالای ۱۸ دارند (مشروط بر اینکه فاصله بین فارغ التحصیلی و پذیرش‌ شان بیش از دو سال نباشد)، حافظان قرآن کریم و کسانی که در جشنواره‌ها و المپیادهای ملی در سطح کشوری دارای رتبه هستند معاف از آزمون کتبی هستند. پذیرش در این سطح از طلاب ایرانی و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

پذیرش سطح۳

وی افزود: در مقطع سطح سه از بین طلاب فارغ التحصیل سطح دو جامعه الزهرا (س)، طلاب حوزه‌های علمیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و دانشجویانی که در ۷۳ رشته همسو و مرتبط توانسته‌اند مقطع کارشناسی را پشت سر بگذارند پذیرش صورت می‌گیرد.

یوسفی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در سطح سه در ۱۳ رشته تحصیلی شامل شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، زبان و ادبیات عربی، علوم و معارف حدیثی و مطالعات اسلامی زنان ثبت نام کنند.

پذیرش سطح۴

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا (س) اضافه کرد: پذیرش سطح چهار نیز از بین طلاب فارغ‌التحصیل سطح سه جامعه الزهرا (س) و مراکز حوزوی در پنج رشته صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، رشته‌های تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ارائه می‌شود.

یوسفی تاکید کرد: تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به اقتضائات بانوان به سه شیوه حضوری (صورت تمام وقت و نیمه وقت)، غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود همچنین خوابگاهی ویژه طلاب شهرستانی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا (س) یادآور شد: علاوه بر آموزش های رسمی، دوره هایی که طلاب در طول تحصیل به آن نیاز دارند طراحی شده است.

وی ادامه داد: به کارویژه‌هایی که طلاب بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در آن فعال باشند مانند پژوهش، فرهنگی، تبلیغی و تدریس توجه شده است و بعد از فارغ‌التحصیلی طلاب در مقطع سطح سه، دوره های تربیت مدرس، مترجم، مبلغ، پژوهشگر، مشاور و کارشناس پاسخگو به مسایل اعتقادی و فقهی را داریم.

یوسفی با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر فارغ التحصیل و ۱۳ هزار نفر طلبه در حال تحصیل داریم، اظهار کرد: هزار نفر طلبه بین الملل فارغ التحصیلی و دو هزار طلبه بین الملل در حال تحصیل داریم.

پذیرش جامعه الزهرا (س) تا ۱۹ دی ادامه دارد

اشرف السادات ارمکان، مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) عنوان کرد:‌ از امروز ثبت نام برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ آغاز شده تا ۱۹ دی ادامه دارد.

وی ادامه داد: آزمون در ۳۱ مرکز آستان به صورت حضوری و همزمان در ۱۱ اسفند در سه مقطع سطح دو، سه و چهار برگزار می‌شود همچنین آزمون بازپذیری نیز در همین روز برگزار می‌شود.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه ثبت نام به صورت مجازی از طریق سایت جامعه الزهرا به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir/ صورت می‌گیرد، گفت: پذیرش بخش بین الملل از یکم آذر آغاز شده است.

ارمکان اظهار کرد: در پذیرش سطح دو برای کشور های خارجی آزمون ورودی به صورت مصاحبه آنلاین برگزار می‌شود و در پذیرش سطح۳ و سطح ۴ باید در امتحانات آزمون ورودی شرکت کنند.

وی در رابطه با شیوه پذیرش در جامعه الزهرا (س) بیان کرد: کسانی که بتوانند حداقل نمره مورد نظر را کسب کنند وارد مصاحبه می‌شوند. سیاست جامعه الزهرا (س) به این صورت است که افراد به شیوه های مختلف جذب شوند و در سال گذشته نیز افرادی که نتوانستند نمره کافی را کسب کنند به صور مختلف جذب شدند تا توانمند شوند و سال بعد بتوانند وارد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha