یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از معاونت تهذیب و تربیت حوزه و نشست با کارکنان

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید گفتمان تهذیبی و تربیتی نشر پیدا کند، گفت: باید نگاه جامعی برای تحقق رویکردها شکل بگیرد و سپس متناسب با آن اهداف و برنامه‌ها اولویت‌بندی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه‌ای که در حاشیه بازدید از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد فرابخشی تهذیب و تربیت، رویکرد روح و جان مایه همه نظامات حوزه و رویکرد پیوست‌های گوناگون برای تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها با منظر تربیتی و اخلاقی نشان دهنده این است که تربیت امر مخزنی، فرابخشی و مانند روح تمام نظامات است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نگهبانی، رصد، پایش و راهبری این جریان نخستین رسالت ما است، مطرح کرد: برای تحقق این رسالت نیازمند افرادی بزرگ و عالم با رویکرد تئوریک هستیم.

وی با بیان اینکه باید گفتمان تهذیبی و تربیتی نشر پیدا کند، عنوان کرد: باید نگاه جامعی برای تحقق رویکردها شکل بگیرد و سپس متناسب با آن اهداف و برنامه‌ها اولویت‌بندی شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نسبت معاونت تهذیب با درختواره رشته‌ها باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: طرح هجرت و امین تحول بسیاری داشته‌اند و جامعه حدود ۳۰ هزار نفری را شامل می‌شوند که تهذیب و تربیت می‌تواند در این عرصه نیز ورود کند.

وی با بیان اینکه امروز با شبه بحران هویت مواجه هستیم، تصریح کرد: این بحران انواع آسیب‌ها را به همراه داشته است که نیازمند فعالیت جدی‌تر نظام مشاوره هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مشاوره و مربیان را باید دو بال مکمل بدانیم، یادآور شد: شاخص‌های رویکرد اسلامی در مشاوره باید مشخص و تدوین شود.

وی با بیان اینکه مطالعات کارشناسی و میدانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ابراز کرد: بخش مطالعات می‌تواند راهگشا و حل کننده مشکلات باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان حوزه تهذیب و تربیت اصل دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: معاونت تهذیب باید در این عرصه نیز ورود داشته باشد و نخبگان را شناسایی کند.

وی اظهار داشت: باید تلاش داشته باشیم تا قلب حوزه علمیه قم بتپد و استوار عمل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه تمام معاونت‌های حوزه باید رویکرد بین المللی داشته باشند، مطرح کرد: حتی اگر در حال حاضر برنامه‌ای در عرصه بین المللی وجود ندارد، باید این نوع نگاه حاکم باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha