شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دولت آباد

حوزه/ نشست علمی–پژوهشی با موضوع «کتاب مبنای کلام نافذ و تبلیغ اثر بخش» با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم عصمت زارعان در نشست علمی–پژوهشی با موضوع «کتاب مبنای کلام نافذ و تبلیغ اثر بخش» در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) دولت آباد با بیان اینکه تبلیغ موثر تبلیغی است که در مخاطب ایجاد انگیزه کند و او را به حرکت و پویایی وا دارد گفت: مطالعه باعث می‌شود که همیشه مطلب آماده داشته باشید و این برای مبلغان خیلی عالی و راهگشا است.

وی امر مهم در تبلیغ را بحث مخاطب شناسی، تناسب موضوع با نیاز مخاطب و مسائل روز دانست و گفت: تسلط و مطالعه ی مبلغ در این امور باعث جذب مخاطب و تاثیر گذاری بر روی مخاطب خواهد شد، ضمن اینکه باید شالوده اصلی مطالب از قرآن و روایات اهل بیت(ع) باشد و فرد، متقن سخن بگوید که لازمه این امر اشراف کامل مبلغ به منابع دست اول است.

زارعان ادامه داد: مزین کردن کلام به گفتار علما و بزرگان دین علاوه بر اینکه اشراف و تسلط فرد را نشان می دهد باعث ملموس شدن و تسهیل انجام امور مربوطه توسط مخاطب خواهد شد؛ به عبارتی مبلغ با فطرت مخاطب تعامل و ارتباط برقرار خواهد کرد.

استاد حوزه خواهران، آراستگی ظاهر مبلّغ را همچون سیرت و درون او در نحوه تبلیغش اثرگذار دانست و گفت: آراستگی ظاهر یک مبلغ در امر تبلیغ او بسیار موثر خواهد بود هرچند در وهله اول، اخلاق و رفتار مبلغ مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت اما یک مبلغ با تجربه و موفق می داند که نباید از آراستگی ظاهر در حد مطلوب غافل شد؛ هرچند تردیدی نیست که آراستگی ظاهر باید با اخلاق نیکو و رفتار جذاب همراه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha