چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
خنداب

حوزه/ استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: نخستین موضوعی که درباره حضرت زهرا (س) در قرآن آمده این است که ایشان مصداق بارز کوثر و تداوم بخش نسل پیامبر(ص) می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم فاطمه عزیزی استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب در نشست اخلاقی که صبح امروز در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: آیات عام و خاصی وجود دارد که در مورد حضرت زهرا (سلام الله علیها) نازل شده است.

وی گفت: آیات عام آیاتی هستند که در شأن اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده که حضرت زهرا (سلام الله علیها) از مصداقهای آن می باشد.

عزیزی در بیان توضیح آیات خاص خاطرنشان کرد: آیات خاص فقط مخصوص حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که بیانگر فضیلت و یا حقوقی برای آن حضرت است مانند سوره کوثر.

استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب در ادامه افزود: فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها با توجه به تفسیرهای روایی عبارتند از ۱-کوثر رسالت، نسل پاینده، نخستین موضوعی که درباره حضرت در قرآن آمده این است که ایشان مصداق بارز کوثر و تداوم بخش نسل پیامبر( ص) می باشد.۲-عصمت و طهارت ۳-دوست داشتن فاطمه(سلام الله علیها)، پاداش رسالت .

عزیزی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) برای معرفی جایگاه امامت و ولایت از بهترین شیوه ها بهره برده است و از این مقام والا دفاع کرده اند. از جمله این شیوه ها عبارتند از ۱-معرفی نقش محوری امامت: حضرت این نقش را چون کعبه می دانند و آن را محور عرفان و معرفت می دانند. ۲-بیان فلسفه و رهاورد امامت و تبیین مقام امامت و ولایت برای همه مردم حضرت در دفاع جانانه ی خود از ولایت حضرت علی (علیه السلام) هیچ کوتاهی نکرد تا جایی که در این راه به شهادت رسید.

آیات خاص فقط مخصوص حضرت زهرا (س) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha