دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: این اعتقاد من است که بیمه باید مستقل از دولت باشد و نباید دولتی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای و مدیر کل اقتصادی و دارایی استان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه اظهار داشت: با کشتاری که اسرائیل علیه مردم غزه انجام داد به ضرر خود عمل کرد و اعتبار خود و حتی آمریکا را از بین برد و در دنیا منفور شدند.

امام جمعه اصفهان به نقش ضعیف و منفعلانه سازمان ملل در وقایع غزه اشاره کرد و گفت: کشورها به سازمان ملل پول می دهند تا به کشوری ظلم نشود، اما یک کشور، تصمیم دیگر کشورها را باطل می کند و این ظلم عمیق جهانی است که باید برچیده شود و کار مقاومت این است که این ظلم را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا در کنار اسرائیل غاصب ایستاد و به طور صریح اعلام حمایت کرد و دلیل آن این است که آمریکا این رژیم را در این منطقه قرار داده تا به کشورهای اسلامی صدمه وارد کند، لذا بایدن اظهار داشت که اگر اسرائیل نبود باید یک اسراییل ایجاد می کردیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحول صنعت بیمه در کشور به ویژه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: در گذشته برخی از علما بر ردّ بیمه فتوا می دادند و آن را جایز نمی دانستند، در حالی که امروزه با گذشت زمان مسئله تغییر کرده و از آنجا که بیمه قرار داد بین افراد است و هر دو طرف قرارداد رضایت دارند، لذا اشکالی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد آرامش و آسودگی روانی ناشی از بیمه نمودن صنایع و کارخانجات را سبب انجام کارهای بزرگ در اقتصاد دانست و افزود: اگر یک سرمایه گذار کارخانه خود را بیمه نکند، دچار دلهره است، ولی با بیمه بخشی از خسارت خود را جبران می کند و جرأت انجام کارهای بزرگ صنعتی و تجاری را می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیمه گرها نیز آمادگی بیشتری دارند و در تصادفات اکنون زودتر کار فرد را انجام می دهند و این کار، کار ارزشمندی است و تنها ارزش آن به دلیل پرداخت پول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان در توصیه ای استفاده از مازاد سرمایه های حاصل شده از درآمدهای بیمه ای برای کمک به ساخت پروژه های زیربنایی کشور را یکی از راه های مناسب برای درگیر نمودن بیمه ها در توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و ادامه داد: از نظر اقتصادی بیمه ها مازادی نیز دارند، همان گونه که بانک ها یک سوم سرمایه خود را نگهداری می کنند، صنعت بیمه نیز باید همین گونه باشد و بخشی از سرمایه اصلی خود را حفظ کند.

وی افزود: بیمه باید مستقل از دولت باشد، لذا سعی نمایید استقلال خود را حفظ کرده و بخشی از سرمایه خود را حفظ کنید.

امام جمعه اصفهان همچنین با تاکید بر اشتباه بودن بیمه ساختمان تصریح کرد: قانون مربوط به بیمه ساختمان برای پیش از انقلاب است که تصحیح نشده و اگر قصد دارند کارگران را بیمه کنند، باید از طرف دولت می کردند و دولت از سهم نفت و مالیات آنها را بیمه می کرد.

وی انتقال نواقص قانونی به نمایندگان مجلس را امری مهم بیان کرد و افزود: هر نقصی که می بینید به نحوی آن را به نمایندگان مجلس اطلاع دهید، زیرا مدیران کل و افرادی که در اجرای کار قرار دارند، نواقص قانون را متوجه می شوند، لذا این مسائل را بیان کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین مراعات و مدارا با مردم را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: روایت از پیامبر اکرم(ص) است که می فرمایند" بعثت علی مدارات کما بعثت علی الرساله "، یعنی پیامبر (ص) رسالت خود را با مدارای مردم هم سنگ فرموده ، لذا باید در بسیاری از مواقع گذشت کرد، البته باید بررسی ها را انجام داد، اما در عین حال ما نمی خواهیم مردم را از خود طرد کنیم.

در ابتدای این دیدار مسئول شورای هماهنگی بیمه های استان با اشاره به وضعیت صنعت بیمه در استان اصفهان اظهار داشت: ۲۲ بیمه خصوصی در استان فعالیت می کند و در مجموع ۶۹ شعبه، بیمه های خصوصی در اصفهان است و با حدود پنج هزار و ۷۲۰ نمایندگی در سطح استان و ۷۸ دفتر کارگزاری وظیفه ذاتی خود را به عمل می آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha