دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه فرهنگ عمومی شهرستان گرمی

حوزه/ امام جمعه گرمی گفت: شورای فرهنگ عمومی مهمترین قرارگاه استانی برای تحقق عدالت فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی که امروز با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی این شهرستان برگزار شد، توجه به آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان دو اولویت مهم مورد تأکید قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی و با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل استان و مسئولان نهادهای عضو شورا برگزار شد، امام جمعه گرمی با عنوان اینکه شورای فرهنگ عمومی، مهمترین قرارگاه استانی برای تحقق عدالت فرهنگی است، اظهار داشت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی استان، در حقیقت شورای فرهنگ شهرستان اردبیل را برگزار می‌کند و مصوبات این شورا مختص شهرستان اردبیل است.

وی تعدد نهادهای متولی فرهنگ را ایراد بزرگ ساختار فرهنگی کشور دانست که منجر به موازی کاری و بعضاً به رهایی فرهنگ بدون متولی منجر شده است.

امام جمعه گرمی با بیان اینکه مطالعه از ارکان رکین توسعه فرهنگی هر جامعه‌ است، تأکید کرد: باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که کتابخوانی تبدیل به فرهنگ غالب شود و این امر نیازمند امکانات زیر ساختی از جمله تأسیس طبقه دوم کتابخانه عمومی شهر گرمی است.

وی یادآور شد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی برنامه‌های روتین از طرف اعضا پیشنهاد و مصوب می‌شود که متأسفانه به استقبال با دست‌های خالی منجر می‌شود.

مهندس مولایی فرماندار گرمی نیز با اشاره به مرزی بودن شهرستان گرمی و افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، خواستار توجه جدی مسئولان و متولیان فرهنگی به آسیب‌های فضای مجازی شد.

وی بر برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب در راستای بررسی و راهکارهای جدی در این حوزه تأکید کرد.

در ادامه، هریک از حاضرین نکته نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات و مصوبات این جلسه بیان کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha