شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مسئولان دولتی برای تحقق توسعه فرهنگی خوب شعار می‌دهند، اما بد عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست دستگاه‌های فرهنگی با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، وجود بیش از هزار مسجد و حسینیه را از ظرفیت‌های بسیار مناسب فرهنگی ملی و مذهبی در این استان برشمرد و اظهار داشت: برخی از اماکنی که با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند، با کمبود مبلغ و امام جماعت مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری که در بخش‌های مختلف استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد تولید نفت و گاز و ۱٠ درصد روان آب‌های کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است و حتی در بخش‌های دیگر نیز استان ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد که نمی‌شود سهم بودجه فرهنگی این استان نادیده گرفته شود و یا مورد توجه نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به حضور و رشادت‌های مردم استان در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد استانی تمام شیعه است و در عرصه مشارکت‌ها نیز مردم پای کار هستند.

وی با بیان اینکه خدمات شکل گرفته و زیرساخت‌های فرهنگی در استان مربوط به بعد از انقلاب است، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار مسجد و حسینیه در سطح استان داریم که می‌تواند پایگاه‌های بسیار خوبی برای نظام و انقلاب و تربیت نیروهای مومن دغدغه‌مند و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، لذا می‌طلبد سازمان تبلیغات فکری به حال مساجد خالی از مبلغ نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت مدارس علمیه در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون مستقر در نقاط مختلف را داریم، اما خیلی از مساجد ما هم خالی از مبلغ هستند.

امام جمعه یاسوج، با تأکید بر اینکه معیشت طلاب خوب نیست، اظهار کرد: دولت باید به شکل عملی در تحقق اهداف و توسعه فرهنگی اقدام کند و حمایت‌ها به نحو مناسبی شکل بگیرد.

امام جمعه یاسوج توجه به معیشت طلاب را خواستار شد و اظهار کرد: مسئولان دولتی برای تحقق توسعه فرهنگی، خوب شعار می دهند، اما بد عمل می‌کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۷ IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یعنی تمام کسانیکه اینجا نشسته اند مسئول نیستند مسئول مردم عادی کوچه وبازارن