دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه لاهرود

حوزه/ حجت‌الاسلام صفری با اشاره به اینکه انتقام سختی از اسرائیل خواهیم گرفت،گفت: شهید سید رضی مرد بزرگ الهی که همیشه در جهاد و تلاش بود و از زمان جنگ تحمیلی تاکنون دائماً در حال جهاد در جبهه‌های عراق، سوریه و لبنان به سر می‌برد، پاداش استقامت خود را با شهادت دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مشگین‌شرقی، با اشاره به شهادت سید رضی، اظهار داشت: شهدا در قیامت حجتند که همه زندگی خود را فدای دین کردند.

وی با اشاره به اینکه انتقام سختی از اسرائیل خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: شهید سید رضی مرد بزرگ الهی که همیشه در جهاد و تلاش بود و از زمان جنگ تحمیلی تاکنون دائماً در حال جهاد در جبهه‌های عراق، سوریه و لبنان به سر می‌برد، پاداش استقامت خود را با شهادت دریافت کرد.

امام جمعه مشگین‌شرقی بیان کرد: اسرائیل با شناختی که از این مرد و تاثیرش در منطقه داشت، او را ترور کرد، این ترور در حکم انتقام به دلیل شکست‌های مدام و رسوایی آنها بود چرا که شهید سید رضی مقام رسمی سفارت در سوریه بود و اسرائیل با ترور او افول خودش را تسریع کرد.

وی در ادامه با یادآوری دیدار رهبر انقلاب با اقشار مختلف بانوان، یادآور شد: بانوان ما باید در امر خانه‌داری، فعالیت اجتماعی و سیاسی، حکمت و علم و دانش دنباله‌رو حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

حجت‌الاسلام صفری به فرمایشات مقام معظم رهبری و افزون شدن بی‌مبالاتی زن در غرب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با مطرح کردن سوالاتی در خصوص آزادی زنان در غرب، نقشه راه عصمت و عفاف زنان را ترسیم کردند.

امام جمعه مشگین‌شرقی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و شروع تحرکات انتخاباتی، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشانه وحدت، قدرت ملی و امنیت کشور است، در این بین چهار اصل مهم انتخابات مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای واقعی کلمه و امنیت انتخابات باید در رأس اقدامات کاندیداها و دست‌اندرکاران انتخابات باشد.

وی دعوت همگان برای شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و بیان کرد: باید همه را برای شرکت در انتخابات دعوت کنید چرا که این یک وظیفه ملی و میهنی است.

حجت‌الاسلام صفری نهم دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اعلام کرد و گفت: همه مردم باید در مراسمات این روز با شور و اشتیاق شرکت کنند.

امام جمعه مشگین‌شرقی مبارزه با فساد و مفسد را بزرگترین دغدغه و درخواست مردم دانست و افزود: انتظار می‌رود دستگاه قضا به جد به این مسئله وارد شود، چرا که هیچ چیزی به اندازه این مسئله کشور را نابود و مردم را ناامید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آرزوی مردم این است که مفسدین اقتصادی را در ملأعام به اشد مجازات برسانند، خاطرنشان کرد: تنها درخواست مردم این است که مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند چرا که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

در ادامه این خطبه‌ها، حجت‌الاسلام صفری به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف یک امر فطری و الهی است و باید در جامعه رعایت شود.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک امر فردی و شخصی نیست، بلکه یک امر اجتماعی است و همه افراد جامعه باید در حفظ آن کوشا باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha