شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌ گفت: قطعا اگر صبر وتحمل زنان نبود انقلاب پیروز نمی‌شد اگر پشتیبانی آنها نبود، در دفاع مقدس شکست خورده بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌ اصل امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به روز جهانی مقاومت، اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند ما آنجا چکار می‌کنیم و ایران چه کاری در لبنان، سوریه و عراق و غیره دارد، این دسته از افراد اگر کمی مطالعه داشته باشند جواب خود را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب در حال کشتن نوزادان است، گفت: اینها برای ما نقشه دارند و اگر کارشان در عراق، سوریه و لبنان تمام شود، سراغ ما می‌آیند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی در حال حمایت و دفاع از این کودک‌کشی هستند.

وی با اشاره بر اینکه حضرت امام(ره) فرمودند، اینها با ما دشمن نیستند اینها با اسلام دشمنی دارند، گفت: حضور در آفریقا، یمن، عراق و سوریه گواه بر این حرف است، اسلام در حال گسترش است و این لرزه بر اندام دشمنان و ناآرامی ساکنان حیفا شده که اینگونه دیوانه‌وار در حال کشت و کشتار هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌ بیان کرد: همه این کارها نوید یک طلوع است و نشانگر این است که دشمن روزهای آخرش را در حال سپری کردن است.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته، یادآور شد: شروع دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، آغاز سال میلادی، سالروز رحلت علامه مصباح یزدی، ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، شهادت سردار سلیمانی از جمله مناسبت‌های هفته پیش رو است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه در مورد حضرت زهرا(س) صحبت کردن کار دشواری است و به عبارتی ما کجا و ایشان کجا، ادامه داد: فاطمه زهرا(س) شخصی است که پیامبراکرم(ص) فرمودند تو جان منی، فاطمه زهرا(س) مادر ۱۱ امام است، او کوثر بود، فرشته در لباس انسان است، در تمام کتاب‌های آسمانی و مهم دنیا اسم‌اش آمده است.

وی بیان کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند که دخترم فاطمه(س) خودت برای قیامت و آخرت‌ تلاش کن، من برای تو آنجا کاری نمی‌توانم بکنم.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: ولادت حضرت زهرا(س) روز مادر است، امروزه برخی گلایه‌ها از عفاف و حجاب زنان در جامعه وجود دارد که اولا زنان خودشان می‌دانند که هم انقلاب به زنان و هم زنان به انقلاب خدمت کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌ ادامه داد: زنان در رژیم قبلی یک عروسک برای طماع بودند، ولی انقلاب کاری کرد تا با حفظ عفت زن، روی صحنه بیایند، الآن بیش از ۹۰ درصد زنان سواد دارند، در سیاست حضور دارند و در جامعه هستند.

وی یادآور شد: قطعا اگر صبر و تحمل زنان نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد اگر پشتیبانی آنها نبود، در دفاع مقدس شکست خورده بودیم.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه تاریخ گواه بر آن است که پیامبران و ائمه اطهار(ع) با زنان به خوبی رفتار می‌کردند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران عزت به زن داده و باعث رشد آنها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل فراگیر شدن خبر درگذشت یک دختر این بود که او یک زن بود و در ایران به خانم‌ها توجه زیادی می‌شود، بیان کرد: همه دفاع کردیم از آن زن، ولی بعضی نماینده‌ها و هم لباس‌های ما حرف‌های افراطی زدند که به انقلاب خدشه وارد می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: مردان ما غیرت دارند، زنان حرف‌های ما را تبیین کنند و به آن دسته افراد که عفاف را رعایت نمی‌کنند بگویند که دشمن می‌خواهد دوگانگی از طریق زنان ایجاد کنند و کاری کنند عده‌ای بگویند این چه وضع حجاب است و عده‌ای هم بگویند به شما ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: زنان در کشور ما عامل وحدت بوده و هستند و دشمن درصد نابودی آن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌ خاطرنشان کرد: موضوع دشمن بالا و پایین شدن روسری روی سر نیست، بلکه هدف اصلی این است تا خانواده‌ای تشکیل نشود و بچه‌ای به دنیا نیاید.

وی در بخش عبادی خطبه‌ها نیز با بیان اینکه تقوای الهی یعنی مراعات حدود الهی، تصریح کرد: انسان مومن موظف به رعایت احکام و تقوای الهی است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه در قوم حضرت موسی(ع) حوادث مختلفی اتفاق افتاده و قرآن به آن اشاره کرده است، گفت: برخی‌ها معتقدند که علت اینکه قرآن بسیار به اتفاقات زمان حضرت موسی اشاره کرده به خاطر این است که این اتفاقات برای مسلمانان هم اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: قارون فردی بود که ثروت زیادی داشت، ثروت قارون به قدری زیاد بود که خداوند فرمودند فقط ۴۰ نفر کلید خزائن او را برمی‌داشت.

امام جمعه موقت تبریز تأکید کرد: ثروت زیاد منجر به ایجاد غرور قارون شده بود و عملا به کسی احترام نمی‌گذاشت، در این میان مومنین به قارون گفتند چرا برای این ثروت متکبر شده‌ای؟ اینقدر شادمان نباش زیرا خداوند از آن کسانی که از حد و حدود خود خارج شوند خوشش نمی‌آید.

وی یادآور شد: مومنان به قارون همچنان گفتند که این ثروت را خدا به تو داده، پس برای آخرت خود هزینه کن، همواره نصیب خود از این دنیا را هم ترک نکن و آنچنانی که خداوند با تو این میزان ثروت احسان کرده تو هم آن را برای دیگران هزینه کن.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌ بیان کرد: هرکسی به میزان توان خود باید از ثروت خود کمک کند، بهشت بعضی‌ها با نماز شب است و برای بعضی‌ها زیارت و بعضی‌ها انفاق از ثروت خود است.

وی متذکر شد: ثروتمند اگر بهشت و آخرت می‌خواهد باید انفاق کند.

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: از امیرالمومنین(ع) نقل شده که خداوند چند چیز به ما داده که به وقتش برای آخرت استفاده کنیم و گرنه فرصت را از دست خواهیم داد که این موارد سلامتی، قوت، فراغ بال، جوانی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha