یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قبلف

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه به خاطر بصیرت رهبر معظم انقلاب دشمنان در 9 دی نتوانستند به اهداف پلیدشان برسند، گفت: پس از حمله فتنه‌گران به پرچم و عزاداران حسینی، مردم با حضور پرشور و حماسی خود نقشه فتنه گران را در ۹ دی خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر ضمن گرامی داشت شهادت سردار سید رضی موسوی و سالروز شهادت سردار سلیمانی و رحلت مرحوم مصباح یزدی، به حکمت۳۹ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: در این حکمت آمده که مستحبات موجب تقرب نمی‌شود، اگر ضرر به واجبات برساند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه از ثواب عزاداری‌هایی که تا نیمه‌های شب ادامه داشته باشد کم می‌شود، گفت: حضرت علی(ع) فرمودند، ضایع کردن اصول، چسبیدن به فروعیات، عقب زدن بزرگان و فضلا باعث فروپاشی دولت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار بانوان مبنی بر اینکه حضرت زهرا(س) از هرکس که راضی باشد، خدا هم راضی است، اشاره کرد و با بیان اینکه هر جا حضرت زهرا (س) فرموده من از شما راضی نیستم، قطعا خدا هم از او راضی نیست، اظهار کرد: رهبری فرمود خانم‌ها تلاش کنند در همه امور پشت سر حضرت زهرا(س) از جمله در منزل، فرزندداری، خانه داری، شوهرداری و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با حفظ حیا و حجاب حرکت کنند.

امام جمعه کاشان، به چالش کشیدن فرهنگ غرب توسط مقام معظم رهبری را مورد نظر قرار داد و یادآور شد: رهبری فرمودند ما از بحث زن دفاع نمی‌کنیم، بلکه ما در بحث زن مطالبه‌گر هستیم، از غرب سوال می‌کنیم چرا مسائل جنسی سه جانبه را مطرح می‌کنید، چرا هم جنس بازی یک شیوه مترقی شده، چرا اگر زن حضور نیمه عریان داشته باشد اشکالی ندارد ولی اگر کراوات یک مرد کمی ایراد داشته باشد، برایش قبیح می‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن گرامی داشت یوم الله ۹ دی، ابراز کرد: همانطور که روز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، فتح مکه، جنگ نهروان، ۱۵خرداد، ۱۷ شهریور، ۲۶ دی، ۱۲ و ۲۲ بهمن یوم الله است، ۹ دی و تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی هم یوم الله است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه به خاطر بصیرت رهبر معظم انقلاب دشمنان در سال ۸۸ نتوانستند به اهداف پلیدشان برسند، گفت: رهبری به فتنه گران ۹ دی فرمودند، فقط از راه قانونی اعتراض خودتان را عملی کنید.

وی به حمله فتنه گران در عاشورا به عزای حسینی اشاره کرد و یادآور شد: پس از حمله فتنه‌گران به پرچم و عزاداران حسینی، مردم با حضور پرشور و حماسی خود نقشه فتنه گران را در ۹ دی خنثی کردند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تاییدات الهی کشور را پیش می‌برد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به لطف خدا با رهبری مقام معظم رهبری به تمام دنیا صادر شده، به طوری که وقتی وزیر خارجه کشورمان از اسماعیل هنیه سوال می‌کند در این ۸۰ روز چقدر توان خودتان را به میدان آورید، گفت در این مدت فقط ۱۴ درصد توانمان را آوردیم چون فکر نمی‌کردیم یمن و حشد شعبی به کمک ما بیایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha