سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/امام جمعه شبانکاره گفت: مسئولان دغدغه های کشاورزان شبانکاره‌ای در تامین آب را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت صدیقه کبری(س)، اظهار داشت: یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است. حیازُدایی، عفت‌ستیزی و رواج ولنگاری اخلاقی و جنسی در جامعه، یکی از برنامه‌های محوری نظام‌های استکباری است.

امام جمعه شبانکاره افزود: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به‌عنوان الگوی معرفت، دانش، عبادت، زهد، خانه‌داری، جهاد، شهادت و تمام امتیازات و خصوصیات یک انسان والا و معصوم را با خود دارد. ما افتخار می‌کنیم که دنباله‌رو آن حضرت باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مهم امروز جهان اسلام که همه عالم به آن توجه و از شکل گیری آن هراس دارند؛ پیوند ناگسستنی امت با ولایت است، گفت: یوم الله ۹ دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ تاریخی جلوگیری کرد. این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز، نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام مردم ایران اسلامی است، عنوان کرد: یوم‌اللهی که ملت ایران در این روز تحت عنایات الهی و هدایت‌های ائمه اطهار(ع) و خصوصاً حضرت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

حجت‌الاسلام پردل با بیان اینکه این حماسه تمامی محاسبات و برآوردهای دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی را برهم زد، تصریح کرد: حماسه ۹ دی، حرکت انقلاب اسلامی را به‌ سمت آرمان‌هایش تضمین و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم ساخت و حجت را برای تمامی مسئولان جهت برخورد جدی با آشوب‌گران، حرمت‌شکنان و فتنه‌گران تمام کرد.

وی بیان داشت:ما در یک مملکتی هستیم که مملکت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است؛ لذا وظیفه همه ما که در مملکت امام عصر ارواحنا فداه زندگی می‌کنیم، یک وظیفه سنگینی است. نمی‌توانیم به زبان بگوییم که در زیر پرچم ولی عصر (عج) هستیم و عملا در آن مسیر نباشیم، چنانچه نمی‌توانیم بگوییم ما جمهوری اسلامی داریم و عملا آن‌طور که باید اسلامی نباشیم.

حجت الاسلام پردل افزود: کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است. «حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.» دو ماه مانده تا موعد انتخابات مهم اسفند ماه، باید تمام مسئولان و صاحب منصبان و متنفذانی که می‌توانند و بلکه وظیفه قانونی دارند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند تا این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم بیاید و هم فعالان سیاسی و عموم مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دلگرم و متقاعد کند.

امام جمعه شبانکاره باید تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا جنایات اسرائیل عادی نشود، گفت: ممانعت از عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه، نه فقط اقدامی اسلامی و ایمانی، که اقدامی انسانی و اخلاقی است که هر انسان آزاده‌ای در جهان باید در برابر جنایت علیه بشریت به‌ویژه انسان‌های بی‌دفاع از خود نشان دهد. عادی‌شدن جنایت به‌معنای ریخته شدن قُبح آن جنایت است تا آنجا که رفته رفته جنایتکار، خودش را برای انجام آن جنایت مُحق خواهد دانست.

وی بیان کرد: وقتی در مقابل این روند عادی‌سازی حرکتی نکنیم در حقیقت به ظالم کمک می‌کنیم تا ظلم خود را ادامه و حتی گسترش دهد؛ از این رو باید به هر شکل ممکن از عادی‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ممانعت نماییم.نمونه اش همین ترور و شهادت شهید سید رضی موسوی عزیز همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز که به آرزوی دیرینه خود رسید قطع به یقین اسرائیل غاصب و جنایتکار باید تاوان این ظلم ها و قتل و کشتار ها را بپردازد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه مسئولان دغدغه های کشاورزان شبانکاره‌ای در تامین آب را برطرف کنند، عنوان کرد: کشاورز ما با این همه زحمت و تلاش و هزینه نباید نگران آبیاری اراضی خود باشد، مدیران پیگیر حل این دغدغه باشند.

حجت الاسلام پردل با اشاره به اینکه کشاورزان سرمایه های این کشور و تأمین کننده نیاز های مردم هستند، گفت: متأسفانه مشکل کمبود رهاسازی آب هر ساله وجود دارد لذا مسئولان یکبار برای همیشه این مشکل را برطرف نمایند.

وی ضمن تشکر از حضور و پیگیری نماینده مردم دشتستان، خاطر نشان کرد: امیدواریم این دغدغه و مشکل به زودی حل بشود.

پایان خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha